24
شنبه 27 اردیبهشت 1399
شماره 7943
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نشسته‌ایم تو مطب دکتر.
شیوع کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد در خارج از خانه ماسک بزنند و دستکش به‌دست داشته باشند.
​​​​​​​با وجود اینکه بچه‌ها کتاب‌ها را دوست دارند و از شنیدن و حتی دیدن عکس‌ها یا ورق زدن آنها لذت می‌برند، اما برخی کتاب‌ها برای بچه‌ها جذابیت کمی دارند یا اصلا جذاب نیستند.
طرح روز
​​​​​​​هنگ کنگ: فروشگاهی در هنگ‌کنگ بستنی‌هایی با مزه گاز اشک‌آور تولید می‌کند.
​​​​​​​بروکسل: در بلژیک ایده‌ای به‌کار گرفته شده تا از جرثقیل‌ها برای نزدیک کردن انسان‌ها و دید و بازدید از راه دور استفاده شود.

عکس روز

عکس روز
سرایت کرونا با حرف‌زدن

سرایت کرونا با حرف‌زدن

​​​​​​​نیویورک: نتایج یک تحقیق که در هفته‌نامه آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا PNAS منتشر شده، به نقش بسیار مهم ریز ذره‌های بزاقی در انتقال بیماری کووید۱۹ اشاره کرده است.
ممنوعیت بوسیدن توپ فوتبال
ممنوعیت بوسیدن توپ فوتبال
​​​​​​​ریودوژانیرو: کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی روز پنجشنبه با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای بازیکنان فوتبال وضع کرده است.
سلامت
​​​​​​​هیدروکسی کلروکین، دارویی که برای درمان بیماری مالاریا تجویز می‌شود آنطور که پیش از این برخی متخصصان مدعی شده بودند برای کاهش عوارض بیماری کووید۱۹ مؤثر نیست.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​بهبود وضعیت قیمت نفت موجب افزایش ذخایر ارزی کشور شده ‌و ایران علاوه بر پرداخت بدهی‌های خود شاهد بهبود در ذخایر ارزی خود است.
​​​​​​​«درباره زبان و تاریخ» نوشته والتر بنیامین را مراد فرهادپور و امید مهرگان به فارسی برگردانده‌اند.
​​​​​​​جمعی از محققان بین‌المللی طی مطالعه‌ای به رهبری ستاره شناسان «دانشگاه آمستردام» University of Amsterdam برای نخستین‌بار موفق به اثبات حضور آهن در جو یک سیاره فراخورشیدی شده‌اند.