24
چهار شنبه 21 شهریور 1397
شماره 7478
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

محکومیت جهانی کشتار دیپلمات‌ها

شورای امنیت سازمان ملل کشتار دیپلمات‌های ایرانی را به دست گروه جنایتکار طالبان محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، هانس دالگرن، رئیس سوئدی شورای امنیت پنجشنبه در پایان جلسه مشورتی شورا گفت که اعضای شورا این اعمال  شنیع و نقض قوانین بین‌الملل را محکوم می‌کنند.
ویژه
سارا انار دارد. دارا مداد دارد. ما هیچ‌چیز نداریم.
آیا آدم‌ها را می‌توان بر اساس کتابی که برای خواندن انتخاب می‌کنند قضاوت کرد؟ مجله لیت‌هاب در مطلب عجیب و البته جالب به دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه شده‌اند می‌آموزد چطور هم‌اتاقی خود را بر اساس کتاب‌هایشان مورد قضاوت قرار دهند.
ماجرای این رمان در جزیره هائیتی به‌عنوان جزیره‌ای آشفته روایت می‌شود.
طرح روز
تورنتو: مردی به ۲۴۷ زن که همه «نیکول» نام داشتند ایمیل زد تا دختری را که گم کرده بود پیدا کند. کارلوس زتینا درباره دیالوگش با دختری که می‌خواست با او آشنا شود و نیکول نام داشت به این 247 زن ایمیل زد.
ونزوئلا: ویویان وارگاس، مادر ۳۰ساله که بعد از مدتی به‌علت استرس ناشی از گرانی و تورم در ونزوئلا قادر به شیردادن طبیعی به نوزاد چندما‌‌هه‌اش نبود، برای خرید شیرخشک راهی مرز این کشور با کشور‌های همسایه شد.

عکس روز

روز ملی سینما عکس:‌ همشهری/ مسعود خامسی‌پور
سگی که محکومی را نجات داد

سگی که محکومی را نجات داد

اورگان: پس از محکوم شدن یک متهم به آزار جنسی به 50 سال زندان ، او از گروه مدافع حقوق‌ بشر در شهرش خواستار پیگیری بی‌گناهی‌اش شد.
پرینتری که سربازخانه ساخت
پرینتری که سربازخانه ساخت
ایلینوی:‌ با کمک بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی جهان یک سربازخانه موقت ۴۶متری در کمتر از ۲روز ساخته شد و رکورد جدیدی در جهان برجای گذاشت.
خوب آن بود که اوضاع و زندگی طوری عوض می‌شد که فقط آنهایی که کار می‌کنند، می‌توانستند لقمه بزنند و راحت نفس بکشند. حالا که چنین نیست، می‌شود در برقِ گرمِ‌ اخگری که ذهنمان را شاید روشن کند، برویم در خلوتی، فضایی، جایی و در نیمچه خلسه‌ای کرک انداخته یا نینداخته فکر کنیم که چطور می‌شود خودکفا شد.

دل‌نگرانی صاحب‌ابن عباد

قصه‌های کهن
در روزگار پادشاهی فخرالدوله،‌ صاحب‌ابن عباد 2 روز به دربار نرفت و کسی را هم به حضور نپذیرفت. به فخر‌الدوله خبر دادند. فخرالدوله به او پیغام فرستاد که «خبر ناراحتی تو را شنیدم، دلتنگ شدم. اگر در جایی از مملکت مشکلی هست که باعث نگرانی‌ات شده، بگو تا در رفع آن بکوشم. اگر هم از من دلخوری بگو تا عذر بخواهیم.»

کِلک

هواپیمای پست پاتاگونیا به درون طوفان می‌رفت و فابین هرگونه فکر دورزدن و از کنار طوفان گذشتن را رها کرد؛ چراکه طوفان پراکنده‌تر از آن بود که بتواند چنان کند. یک لحظه به فکر بازگشت افتاد و در خیال هزارستاره در آسمان صاف دید، اما ارتفاع یک‌درجه هم تغییر نکرد.

کتاب‌خواندن برای کودک

هیچ‎ زمانی برای کتاب خواندن فرزندتان زود نیست. در حقیقت جنین از زمانی که در رحم مادر قرار دارد، صدای مادرش را تشخیص می‎دهد. انجمن پزشکان کودکان آمریکا توصیه می‎کند از زمانی که نوزاد به دنیا می‎آید، کتاب خواندن برای او ضروری است. در این زمان کودک شما معنی کلمات را متوجه نمی‎شود اما شنیدن صدای شما به او کمک می‎کند تا مهارت‎های شنیداری‎اش را توسعه دهد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شیخ محمد خیابانی در مجلس دوم به وکالت رسید و بعد از دوره دوم و حین جنگ جهانی اول به تبریز رفت و قیام کرد و اقدام به تشکیل دولت آزادیستان کرد. عاقبت با ورود والی جدید مخبرالسلطنه در تبریز کشته شد.
آنها 3نفر بودند. تصادفی به هم برخورده بودند. در یک روز داغ شهریور دست سرنوشت وسط جاده رستاق بندرلنگه آنها را سر راه هم قرار داد.
3‌ماه اول بارداری از پرریسک‌ترین هفته‌های بارداری تشکیل شده است. مصرف برخی خوراکی‌ها با بالا‌بردن ریسک سقط جنین یا احتمال مسمومیت‌های غذایی ممکن است برای مادران باردار مشکل ایجاد کند.