4
چهار شنبه 21 شهریور 1397
شماره 7478
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عزم بانک مرکزی برای مهار نقدینگی

روحانی: غیرمجازها عامل رشد نقدینگی بودند
رئیس‌کل بانک مرکزی برای توجیه مدیران بانک‌ها و تأکیدش بر اهمیت و ضرورت مهار نقدینگی نشستی را با حضور بانکداران برگزار کرد. عبدالناصر همتی این روزها برای عمل به وعده‌اش مبنی بر شنیدن همه حرف‌ها و نظرها روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد چند روز پیش او میزبان 20صاحب‌نظر اقتصاد بود و به‌دنبال انتشار آمار تازه رشد نقدینگی، میزبان مدیران بانک‌ها در میرداماد بود.
ویژه
درخواست گروه‌های کارگری برای جبران افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری، 3،2 ماهی است که به شورای‌عالی کار ارائه شده و 2 روز پیش نیز بررسی آن در دستور کار کمیته دستمزد قرار داشت؛ جلسه‌ای که در آن شرکای اجتماعی بر سر میزان افزایش هزینه معیشت کارگران به مبلغ 800هزار تومان به توافق رسیدند اما پس از برگزاری این جلسه، موج خبری در شبکه‌های پیام‌رسان به راه افتاد مبنی بر اینکه دستمزد کارگران 800هزار تومان افزایش یافته است؛ درحالی‌که به گفته نماینده کارگری شورای‌عالی کار، رقمی به دستمزد اضافه نشده و این خبر کذب است. علی خدایی در گفت‌وگو با همشهری گفت: نمایندگان کارگری کاهش 48.2درصدی قدرت خرید کارگران را ادعا داشتند که موردقبول شرکای اجتماعی نبود اما در جلسه اخیر کمیته مزد هر سه طرف کارگری، کارفرمایی و دولت قبول کردند که هزینه معیشت خانوار کارگری نسبت به دی‌ماه96حدود 800هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
بازار مسکن ایران به‌اندازه تاریخ شکل‌گیری آن دچار مشکل بوده است؛ یعنی از وقتی خریدوفروش املاک به‌عنوان کالای سرمایه‌ای باب شده و بخشی از جامعه مجبور به اجاره‌نشینی شده‌اند، مشکل کمبود واحدهای مسکونی، جهش قیمتی و گرانی رهن و اجاره هم پی‌درپی تکرار شده و تقریباً هیچ‌گاه اراده کارشناسی برای اصلاح آن وجود نداشته است.

نامعادله طرح‌های نیمه‌تمام

وقت خانه‌تکانی در موزه طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام فرارسیده و برای تکمیل این طرح‌ها باید بخش خصوصی و مردم پا به میدان بگذارند. به گزارش همشهری، ایران سال‌هاست به‌واسطه کلنگ‌زنی پی‌درپی و غیرکارشناسی طرح‌های عمرانی به موزه طرح‌های نیمه‌تمام تبدیل شده و اینک اگرچه روایت‌های گوناگونی از تعداد این طرح‌ها در کشور وجود دارد اما وجه‌تسمیه «هزاران طرح»، میان تمامی این روایت‌ها مشترک است.
مسئله سلطان سکه

مسئله سلطان سکه

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس‌کل بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد جدیدترین چهره‌ای است که نامش با ماجرای سلطان سکه گره‌خورده.
سود50درصدی در یک هفته
سود50درصدی در یک هفته
بازار خرید و فروش حواله‌های خودروهای پیش فروش شده سایپا، یک هفته پس از عرضه در سایت‌های اینترنتی داغ شده است. خودروسازان بارها از نبود امکان نقل و انتقال این نوع خودروها خبر داده‌اند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
در شرایطی که قیمت ارز در بازار غیررسمی دیروز بار دیگر از مرز 14هزار تومان گذر کرد، معاون ارزی بانک مرکزی وعده داد: هم صرافی‌های مجاز و هم بانک‌ها به‌زودی حجم زیادی از اسکناس را وارد بازار می‌کنند و نیاز واقعی را تأمین خواهند کرد.
خبر: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام‌کرد: از 31 اردیبهشت تا 10شهریور و برای کنترل بازار و برخورد با تخلفات، 57 هزار پرونده تخلف به ارزش 500 میلیارد تومان تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. شهرام میر آخورلو از تداوم بازرسی‌های روزانه در 31 استان خبر داد و گفت: 1.8میلیون بازرسی از واحدهای توزیعی، تولیدی و صنفی انجام شده است.