5
دو شنبه 7 بهمن 1398
شماره 7868
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
چالش اصلی خلیج گرگان افزایش رسوبات این محیط آبی است که از طریق رودهای منتهی به این خلیج و همچنین دریای خزر وارد آن می‌شود و به اعتقاد محققان حوزه رسوب‌شناسی دریایی راهکار نجات‌بخشی لایروبی این خلیج با توجه به وسعت آن غیرممکن است؛ ولی می‌توان از طریق تله‌های رسوب‌گیری میزان رسوبات وارد شده به خلیج گرگان را کاهش داد؛ ضمن آنکه نرخ رسوب‌گذاری در آن تقریباً ۱۰ برابر نرخ رسوب‌گذاری مناطق ساحلی دریای خزر و حدود ۱۰۰ برابر میانگین نرخ رسوب‌گذاری سایر دریاها و دریاچه‌هاست.
گردشگری
کرونا هنوز پشت مرزهای ایران مانده است و کمین ویروس کشنده چینی برای ورود به ایران تاکنون ناموفق مانده است. دبیرکل سازمان بهداشت جهانی چندی پیش اعلام کرد که انتشار کرونا در جهان هنوز به مرحله هشدار نرسیده است.

گشودن درهای سیاسی‌ترین کاخ تاریخی تهران

کاخ مرمر؛ ساختمان سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌موزه هنر ایران شد
میراث فرهنگی
کاخ مرمر که با بلوک‌های سنگ مرمر سبز در دوره رضاخان برای محمدرضا شاه پهلوی بنا و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های حکومتی در مرکز حاکمیتی پایتخت و در مجموعه پاستور تهران تبدیل شد، پس از 41سال در بهمن‌ماه سال‌جاری به‌روی مردم گشوده می‌شود.

تدوین دستورالعمل مقابله با بیماری کرونا در کشور

ویروس کرونا به‌شدت در حال گسترش در سطح جهانی است و همین موضوع باعث نگرانی‌هایی در داخل کشور هم شده است.
۳۹ حیوان بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان تلف شدند
رئیس پارک ملی گلستان اعلام کرد: ۳۹ مورد انواع گونه‌های حیوانی این پارک بر اثر برخورد وسایل نقلیه در جاده بین‌المللی گرگان - مشهد در محدوده این پارک ملی در 3 ‌ماه اخیر تلف شدند.