• چهار شنبه 20 فروردین 1399
  • الأرْبِعَاء 14 شعبان 1441
  • 2020 Apr 08
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55255
+
-

زیاده‌روی نکنید

سلامت
زیاده‌روی نکنید


زیاد خوردن در روزهای معمولی سال خوب نیست، چه برسد به‌ماه رمضان که سیستم گوارشی بدن ساعت‌هایی را بدون مواد غذایی می‌گذراند. اگر فکر می‌کنید هر چه بیشتر بخورید دیر‌تر گرسنه‌‌ می‌شوید، اشتباه می‌کنید. در خوردن وعده سحری و افطاری باید حد اعتدال رعایت شود. غذا و آب را به اندازه‌ای بخورید که بدن‌تان نیاز دارد. با رعایت نکاتی مانند رعایت قدرت هضم، رعایت عادت‌های غذایی و داشتن نشاط پس از غذا خوردن و خوردن وعده‌های سحری و افطاری باعث سلامت معده و بدن، رشد بیشتر عقل و سبکی بیشتر جسم‌تان می‌شوید. همچنین غذای مناسب برای‌ ماه رمضان و درست آشامیدن در همه حال توصیه می‌شود. در‌ماه مبارک رمضان و به‌ویژه در روزهای گرم اهمیت بیشتری دارد‌ دقت کنید از غذاهایی استفاده کنید که با مزاج‌تان متناسب است. برای شروع، نخست سراغ غذای لطیف و سبک‌تر بروید. هرگز قبل و بعد از غذا یا بین غذا آب ننوشید. غذایتان را خوب بجوید، پرخوری نکنید و همه‌‌چیز را روی هم نخورید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید