• چهار شنبه 1 آبان 1398
  • الأرْبِعَاء 23 صفر 1441
  • 2019 Oct 23
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47212
+
-

دفاع معاون گردشگری از پروژه ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومانی ساخت برند ملی گردشگری

دفاع معاون گردشگری از پروژه ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومانی ساخت برند ملی گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی صبح دیروز از پروژه ساخت برند ملی گردشگری کشور دفاع و تأیید کرد که این پروژه با قرارداد 2میلیارد و 900میلیون تومان به‌زودی اجرایی می‌شود.
به گزارش معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، ولی تیموری از ایجاد سازوکار حمایتی پروژه برند ملی گردشگری کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد و گفت: به‌زودی تفاهمنامه میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط امضا‌ و پروژه به‌صورت فراملی پذیرفته می‌شود و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت.
سایت صدای میراث 2روز پیش از قراردادی خبر داد که براساس آن 2میلیاردو900میلیون تومان صرف ساخت برند گردشگری کشور می‌شود. پس از آن ولی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که قرارداد ساخت برند که ادعا شده با اعتباری بالغ بر ۲میلیاردو۹۰۰میلیون تومان با شخصی خاص منعقد خواهد شد، اصلا صحت ندارد؛ چراکه برند یک پروژه ملی است و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آن را به‌صورت مشارکتی با وزارت امور خارجه و سازمان‌های توسعه تجارت و صداوسیما پیش خواهد برد. اصلا موضوع فرد خاصی در این پروژه مطرح نبوده و نیست. ما این پروژه را با این دستگاه‌ها فاز به فاز جلو می‌بریم و رقم بودجه هم با توجه به نوع وظیفه هر دستگاه تعیین خواهد شد که هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم. یک روز پس از این اظهارات، معاون گردشگری کشور بار دیگر در توضیح برند گردشگری اعلام کرد: مهم‌ترین هدف پروژه برند گردشگری، معرفی  محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج کشور برای جذب حداکثری گردشگران است. او گفت: برنامه‌ریزی برای پروژه ایجاد «برند ملی گردشگری» در بازه زمانی یک‌ساله از مهرماه ۱۳۹۷ تا مهرماه ۱۳۹۸ صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است. به گفته معاون گردشگری، سازمان میراث‌فرهنگی، از ۲۰ سال گذشته همواره تلاش بر این بود تا یک شعار و یک لوگو به‌عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود و در همین راستا فراخوان‌های مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بی‌نتیجه بوده است.

توجیه اجرای پروژه برند ملی گردشگری
تیموری گفت: پروژه برند ملی گردشگری درپی ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است و در واقع سند تحول در این حوزه به شمار می‌رود. به گفته او، هم‌اکنون شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی بدون استراتژی توسعه برند یا توسعه فاخر انجام می‌شود و این موضوع چیزی جز هدر‌رفت سرمایه به‌دنبال ندارد، زیرا اکوسیستم گردشگری ممتاز در پس آن وجود ندارد و در نتیجه هزینه بازگشت ندارد؛ درحالی‌که با اجرای این پروژه (برند ملی گردشگری)، هزینه به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود و در واقع این پروژه نوعی سرمایه‌گذاری برای حفظ هزینه‌های سازمان و کشور است. معاون گردشگری افزود: ایجاد برند ملی گردشگری منجر به شکل‌گیری اقتصاد ممتاز می‌شود و خدمات‌دهندگان حوزه گردشگری برای داشتن اقتصاد ممتاز، خدمات ممتاز گردشگری نیز ارائه می‌دهند. تیموری با اشاره به اینکه پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با ۸زیرپروژه به مرحله اجرا خواهد رسید، گفت: تعیین استراتژی و هویت بصری برند گردشگری کشور، جریان‌سازی موضوع برند گردشگری میان فعالان حوزه صنعت گردشگری، تدوین ضوابط و شرایط احراز و دریافت برند در حوزه‌های گوناگون خدمات گردشگری، آماده‌سازی اقلام بازاریابی و جریان سازی برند گردشگری، در میان مشتریان و مردم، تجربه‌سازی برند در تورهای ورودی ایران، توانمندسازی بنگاه‌ها در راستای تبدیل‌شدن به ملکه‌های صنعتی، برگزاری جلسات معرفی پروژه به مدیران و ذینفعان ۸‌زیر‌پروژه این طرح به شمار می‌رود.
او ایجاد سازو‌کار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهم‌ترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: اسفندماه آینده تفاهمنامه 4وزارتخانه امضا خواهد شد و این سرفصلی است که تحقق پروژه را حمایت می‌کند، زیرا پروژه فراملی پذیرفته خواهد شد و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت. تیموری با برشمردن فرایند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تأکید کرد: از نیمه دوم سال آینده جریان‌سازی‌های ملی و بین‌المللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاه‌ها آغاز می‌شود و اوج این پروژه به‌عنوان محور معرفی ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی ۲۰۲۰ خواهد بود. معاون گردشگری افزود: در ۶‌ماه دوم سال آینده نیز از برند ملی گردشگری در نمایشگاه‌های پیش‌رو به‌صورت آزمایشی استفاده خواهد شد.

پروژه رایگان، میلیاردی شد
براساس آنچه صدای میراث منتشر کرد، پروژه ساخت برند ملی گردشگری کشور براساس اعلام افراد حاضر در این پروژه به‌صورت رایگان در معاونت گردشگری در حال انجام بود که اکنون در معاونت گردشگری قرارداد 2میلیارد و 900میلیون تومانی برای ساخت برند ملی گردشگری کشور تنظیم شده است. براساس این گزارش، معاون گردشگری کشور در تاریخ ۲۵ آذرماه سال‌جاری در نامه‌ای به علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، برنامه زمانبندی و جدول اعتبارات مورد نیاز تا پایان پروژه ساخت برند ملی گردشگری کشور را به همراه تفکیک فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی که از سوی معاونت گردشگری پیش‌بینی و تهیه شده است، ارسال و از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواسته است درصورت صلاحدید اقدام لازم برای تأمین اعتبار این پروژه را انجام دهد.
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی صبح دیروز از پروژه ساخت برند ملی گردشگری کشور دفاع و تأیید کرد که این پروژه با قرارداد 2میلیارد و 900میلیون تومان به‌زودی اجرایی می‌شود.
به گزارش معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، ولی تیموری از ایجاد سازوکار حمایتی پروژه برند ملی گردشگری کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد و گفت: به‌زودی تفاهمنامه میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط امضا‌ و پروژه به‌صورت فراملی پذیرفته می‌شود و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت.
سایت صدای میراث 2روز پیش از قراردادی خبر داد که براساس آن 2میلیاردو900میلیون تومان صرف ساخت برند گردشگری کشور می‌شود. پس از آن ولی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که قرارداد ساخت برند که ادعا شده با اعتباری بالغ بر ۲میلیاردو۹۰۰میلیون تومان با شخصی خاص منعقد خواهد شد، اصلا صحت ندارد؛ چراکه برند یک پروژه ملی است و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آن را به‌صورت مشارکتی با وزارت امور خارجه و سازمان‌های توسعه تجارت و صداوسیما پیش خواهد برد. اصلا موضوع فرد خاصی در این پروژه مطرح نبوده و نیست. ما این پروژه را با این دستگاه‌ها فاز به فاز جلو می‌بریم و رقم بودجه هم با توجه به نوع وظیفه هر دستگاه تعیین خواهد شد که هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم. یک روز پس از این اظهارات، معاون گردشگری کشور بار دیگر در توضیح برند گردشگری اعلام کرد: مهم‌ترین هدف پروژه برند گردشگری، معرفی  محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج کشور برای جذب حداکثری گردشگران است. او گفت: برنامه‌ریزی برای پروژه ایجاد «برند ملی گردشگری» در بازه زمانی یک‌ساله از مهرماه ۱۳۹۷ تا مهرماه ۱۳۹۸ صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است. به گفته معاون گردشگری، سازمان میراث‌فرهنگی، از ۲۰ سال گذشته همواره تلاش بر این بود تا یک شعار و یک لوگو به‌عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود و در همین راستا فراخوان‌های مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بی‌نتیجه بوده است.

توجیه اجرای پروژه برند ملی گردشگری
تیموری گفت: پروژه برند ملی گردشگری درپی ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است و در واقع سند تحول در این حوزه به شمار می‌رود. به گفته او، هم‌اکنون شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی بدون استراتژی توسعه برند یا توسعه فاخر انجام می‌شود و این موضوع چیزی جز هدر‌رفت سرمایه به‌دنبال ندارد، زیرا اکوسیستم گردشگری ممتاز در پس آن وجود ندارد و در نتیجه هزینه بازگشت ندارد؛ درحالی‌که با اجرای این پروژه (برند ملی گردشگری)، هزینه به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود و در واقع این پروژه نوعی سرمایه‌گذاری برای حفظ هزینه‌های سازمان و کشور است. معاون گردشگری افزود: ایجاد برند ملی گردشگری منجر به شکل‌گیری اقتصاد ممتاز می‌شود و خدمات‌دهندگان حوزه گردشگری برای داشتن اقتصاد ممتاز، خدمات ممتاز گردشگری نیز ارائه می‌دهند. تیموری با اشاره به اینکه پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با ۸زیرپروژه به مرحله اجرا خواهد رسید، گفت: تعیین استراتژی و هویت بصری برند گردشگری کشور، جریان‌سازی موضوع برند گردشگری میان فعالان حوزه صنعت گردشگری، تدوین ضوابط و شرایط احراز و دریافت برند در حوزه‌های گوناگون خدمات گردشگری، آماده‌سازی اقلام بازاریابی و جریان سازی برند گردشگری، در میان مشتریان و مردم، تجربه‌سازی برند در تورهای ورودی ایران، توانمندسازی بنگاه‌ها در راستای تبدیل‌شدن به ملکه‌های صنعتی، برگزاری جلسات معرفی پروژه به مدیران و ذینفعان ۸‌زیر‌پروژه این طرح به شمار می‌رود.
او ایجاد سازو‌کار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهم‌ترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: اسفندماه آینده تفاهمنامه 4وزارتخانه امضا خواهد شد و این سرفصلی است که تحقق پروژه را حمایت می‌کند، زیرا پروژه فراملی پذیرفته خواهد شد و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت. تیموری با برشمردن فرایند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تأکید کرد: از نیمه دوم سال آینده جریان‌سازی‌های ملی و بین‌المللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاه‌ها آغاز می‌شود و اوج این پروژه به‌عنوان محور معرفی ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی ۲۰۲۰ خواهد بود. معاون گردشگری افزود: در ۶‌ماه دوم سال آینده نیز از برند ملی گردشگری در نمایشگاه‌های پیش‌رو به‌صورت آزمایشی استفاده خواهد شد.

پروژه رایگان، میلیاردی شد
براساس آنچه صدای میراث منتشر کرد، پروژه ساخت برند ملی گردشگری کشور براساس اعلام افراد حاضر در این پروژه به‌صورت رایگان در معاونت گردشگری در حال انجام بود که اکنون در معاونت گردشگری قرارداد 2میلیارد و 900میلیون تومانی برای ساخت برند ملی گردشگری کشور تنظیم شده است. براساس این گزارش، معاون گردشگری کشور در تاریخ ۲۵ آذرماه سال‌جاری در نامه‌ای به علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، برنامه زمانبندی و جدول اعتبارات مورد نیاز تا پایان پروژه ساخت برند ملی گردشگری کشور را به همراه تفکیک فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی که از سوی معاونت گردشگری پیش‌بینی و تهیه شده است، ارسال و از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواسته است درصورت صلاحدید اقدام لازم برای تأمین اعتبار این پروژه را انجام دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید