• سه شنبه 22 آبان 1397
  • الثُّلاثَاء 4 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 13

شرکت‌های دولتی و‌شبه‌دولتی روی میز فروش

به گفته اسحاق جهانگیری، رئیس‌جمهور در ضرب‌الاجلی، دولت و نهادهای شبه‌دولتی را به فروش سهام همه شرکت‌ها تا پایان سال‌آینده مکلف کرده است
اخبار دریافتی از داخل دولت و حتی نشست‌های سران 3قوه این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که مجموعه دستگاه‌های تصمیم‌گیر سرانجام پس از گذشت 13سال از ابلاغیه اصل 44بر سر خروج دولت و شبه‌دولت از بنگاه‌داری و واگذاری آن به بخش خصوصی به توافق و تفاهم رسیده‌اند.

پهلوانان زنده

بر‌خلاف تصورات‌مان از آنچه در شاهنامه آمده، نه رخشی در کار است و نه رستم و سهراب با یال و کوپال، پای به صحنه می‌گذارند.

دشمنان مشارکت مردم

شوراهای اسلامی شهرها دمکراتیک‌ترین ساختار قانونی کشور ماست و مهم‌ترین محل تجلی مشارکت مردمی.

بی‌سازمان به جایی نمی‌رسیم

روی تخته سنگی نشسته بودم و گریه می‌کردم. جاده را ماشین‌های شخصی مردمی که برای کمک به منطقه آمده بودند، بسته بود.

تولید ثروت از نخاله‌های ساختمانی

شهردار: کارخانه پردازش شرق تهران روزانه 3300تن نخاله را به مصالح تبدیل می‌کند
هر روز حدود 40تا 42هزار تن نخاله ساختمانی در شهر تهران تولید و جمع‌آوری می‌شود، هر روز 5هزار تن نخاله به آرادکوه منتقل می‌شود تا روی محل دفن زباله‌ها را بپوشاند و 10هزار تن نیز به گودهای اطراف تهران برده می‌شود تا این چاله‌های بزرگ را پر ‌کند.

مطهری: باید شکاف بین نخبگان و حاکمان را رفع کنیم

علی مطهری در نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: شهید مطهری درباره آینده انقلاب می‌گوید اگر می‌خواهیم حکومت درست پیش برود باید عدالت اجتماعی و احترام به آزادی‌ها را مدنظر داشته باشیم.

سیزدهمین تاییدیه آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی در وین، با اعلام انتشار سیزدهمین گزارش مدیرکل آژانس در خصوص راستی آزمایی اجرای برجام، گفت، این گزارش بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تایید کرد.
ماجرای افزایش تعداد اتومبیل‌های سازگار با طبیعت در ایران به کجا ختم شد؟

خودروهای برقی در بن‌بست

می‌گویند خودروهای برقی، دنیای آینده را تسخیر می‌کنند و بالاخره روزی می‌آید که هیچ‌کس دیگر از خودروی دیزلی و بنزینی استفاده نمی‌کند.شاید در آن روز، شهرهای ما هم از آلودگی خالی شود؛ چرا که دلیل 70درصد آلودگی شهرهای بزرگ همین سوخت خودروهاست .