• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147096
+
-

با مردم/ برنامه‌های پیشگیری از ایدز رها شده است

در سایه مشکلات اقتصادی و همه‌گیری کرونا، برنامه‌های پیشگیری از ایدز کمرنگ و حتی رها شده است. برخی قوانین نیز می‌تواند به‌گسترش این بیماری دامن زند و سلامت جامعه را تهدید کند.
میررضوی از مشهد

  حاشیه جاده تهران به دماوند نیازمند پاکسازی است
به‌رغم فرهنگسازی‌ از طرق مختلف برای پاکیزه نگه‌داشتن محیط‌زیست و استفاده کمتر از پلاستیک، متأسفانه شاهد رها‌سازی‌ مقدار زیادی از پلاستیک‌های استفاده شده در حاشیه اتوبان تهران به دماوند هستیم. این موضوع علاوه بر آسیب جبران‌ناپذیر به محیط‌زیست منظره نامطلوب و زشتی هم ایجاد کرده است. 
معصومی از دماوند

  گذرگاه فرهنگی در خیابان 16آذر ایجاد شود
به شهرداری منطقه11تهران پیشنهاد می‌دهم که در حد فاصل خیابان 16آذر تا خیابان وصال در قسمت جنوبی خیابان انقلاب با پوشش دادن جوی آب، گذر گاه فرهنگی ایجاد شود. در این صورت هم مبلمان شهری جهت شهروندان ایجاد خواهد شد و هم کسب‌وکارهای خیابانی سازماندهی شده و منظره‌های زیبایی پدید می‌آید.
قاسم محمدرضایی از تهران

  انجمن‌های معلولان ذهنی کشور نیاز به یاری دارند
نگهداری و مراقبت از افراد معلول، خصوصا ذهنی، کاری طاقت‌فرسا و دائمی است. این افراد به‌علت عدم‌توانایی در رعایت بهداشت خصوصا دهان و دندان مشکلات زیادی پیدا می‌کنند چون درمان دندانپزشکی آنها نیاز به بیهوشی کامل دارد. از طرفی برای تحلیل نرفتن عضلاتشان باید روزانه 40دقیقه پیاده‌روی کنند. مردم می‌توانند با مراجعه به این انجمن‌ها در نگهداری و مراقبت از این افراد سهیم باشند و بار مسئولین و کارکنان این مراکز را سبک کنند.
توکلی شهمیرزادی از قائمشهر

  خط ویژه اتوبوس‌رو بین تهران-کرج دایر شود
عده زیادی از مردم از کرج و مناطق اطراف آن برای کار هر صبح به تهران می‌آیند و عصرها برمی‌گردند. پیشنهاد من این است که یک لاین برای اتوبوس در این مسیر تعبیه شود. این کار از چند جهت مفید است: 1- مردم سریع‌تر به کارشان می‌رسند. 2- از بار ترافیک اتوبان به‌دلیل عدم‌استفاده از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین کاسته می‌شود. 3- دولت می‌تواند با اضافه کردن مبلغی به بلیت‌های عادی هزینه‌های ناشی از این طرح را جبران کند.
کلانی از کرج

 انجمن حقوق شهروندی به یکی از میدان‌های اصلی منتقل شود
نظر به اینکه اغلب شهروندان در مرکز شهر متمرکز هستند و در دسترس بودن امکانات شهری جزء حقوق آنهاست خواهشمندم انجمن حقوق شهروندی که در کوهپایه البرز(میدان اتریش) دور از دسترس است به یکی از میادین مرکزی شهر تهران منتقل شود تا از امکاناتش استفاده کنیم.
قاسم محمدرضایی از تهران 

  ریشه‌کنی فساد و اختلاس در صدر برنامه‌ها باشد
تصمیمات منطقی‌ای که برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی از سوی قوه مجریه گرفته می‌شود هر چند ممکن است به سرعت جواب ندهد اما جای تشکر و قدردانی دارد و بی‌شک آنچه باید در صدر برنامه‌ها باشد ریشه‌کنی فساد و دست‌های مختل‌کننده نظام اقتصادی است که مانعی بزرگ در پیشرفت‌هاست.
نوح علی

  جمع‌آوری موقت معتادان فایده‌ای ندارد
تحت‌فشار گذاشتن معتادان متجاهر در محله هرندی تهران نتیجه‌ای جز هجوم چندروزه و موقت به محله‌های خیابان ناصرخسرو و کوچه پس‌کوچه‌های خیابان پامنار نخواهد داشت و باید فکری اساسی برای این موضوع کرد.
فرزاد برخ از تهران

  آسفالت خیابان کوهسنگی نیازمند ترمیم است
از شهردار کوهستان دربند و شهرداری منطقه یک تقاضا دارم فکری به حال آسفالت خیابان کوه‌سنگی کنند که واقعا وضعیت افتضاحی دارد.
شاکری از تهران

سد معبر در چهارراه استانبول تردد را مختل کرده است
از شهرداری تقاضا داریم برای سد‌معبرها در حدفاصل چهارراه استانبول تا لاله‌زار فکری کند. 70درصد این مسیر در اشغال موتورها به‌صورت پارک کرده و آمد و شد است و شهروندان در خیابان بین خودروها سرگردانند. لطفا به این وضعیت بد سامان دهید.
بهرام بهاری خامنه

تکلیف زمین‌های برق تهران در هشتگرد کرج به کجا رسید
چند سال بلاتکلیفی و انتظار چندین‌ساله به کجا خواهد رسید؟ آیا مسئولین تعاونی مسکن برق تهران تکلیف مالکان زمین‌ها را معلوم می‌کنند یا خیر؟ تا کی باید انتظار بکشیم که شاید مسئولان تعاونی کاری انجام دهند؟
شهروند از شهر اندیشه شهریار

این خبر را به اشتراک بگذارید