30
پنج شنبه 4 آذر 1400
شماره 8371
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماجراهای کلاس آنلاین

تجربه‌ی من
همین‌طور که مسواک می‌زند، در آینه به خودش نگاه و توی ذهنش روزی را که گذرانده، مرور می‌کند. بعد وارد اتاقش می‌شود. چراغ‌خواب را روشن می‌کند و روی تخت دراز می‌کشد. به کلاس‌‌های آنلاین و اتفاق‌های بامزه‌ی آن فکر می‌کند.
ویژه
شاید تا حالا نشنیده باشید، اما تکنیک «کلاژ» یا «تکه‌چسبانی» قدمتی به‌اندازه‌ی خود کاغذ در تاریخ دارد و از حدود 200 سال پیش از میلاد در چین به کار می‌رفته است.
اینترنت مثل ماشین می ماند گاهی سرعتش بالا و گاهی سرعتش پایین است... در این دو سال اخیر زندگی دانش‌آموزان به اینترنت گره خورده است.
فصل‌ها مخلوقات بازیگوشی هستند. گاهی برای آمدن عجله می‌کنند و گاهی برای رفتن این‌پا و‌ آن‌پا.
«جک»، همان «جهانگیر» است. «جانی» شش‌سال دارد و دوسال از جک کوچک‌تر است.
سخن اول: دوستان دور و نزدیک! یادتان باشد هفته‌نامه‌ی دوچرخه هم‌چنان به‌شکل پی‌دی‌اف در فضای همشهری آنلاین و کانال تلگرام دوچرخه بارگذاری می‌شود و شما می‌توانید هرهفته آن را بخوانید. برخی از دوستان می‌‌پرسند چرا روی پی‌دی‌اف تأکید دارید؟!
فراخوان نقاشی نمایشگاه «جادوی رنگ‌ها برای کودکان و نوجوانان» منتشر شد. «لیلا زمانی»، دبیر این نمایشگاه به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «تمام کودکان و نوجوانان بین پنج تا ۱۵ سال می‌توانند شانس نقاشی‌های خود را در هرسبک و سیاقی که باشد برای حضور در این نمایشگاه امتحان کنند.

کرونا و هوای آلوده در کمین‌شهر

گفت اگر مدرسه می‌رفتیم، الآن به دلیل آلودگی هوا مدرسه‌ها تعطیل می‌شد! از ویژگی آموزش آنلاین یکی هم این است که اگر هوای تهران از مرز قرمز هم بگذرد تعطیلی بی‌تعطیل! کلاس‌ها به قوت خود باقی است.
من چه سبزم امروز

من چه سبزم امروز

روز، شبیه به معجزه، هربار آغاز می‌شود و مرا به تماشای خود دعوت می‌کند. درختان رنگارنگ پاییز شاخه درهم کشیده‌اند و باد گه‌گاه برگ‌ها را به پرواز فرامی‌خواند.
تهران ِ ساکت ِ این روزها
تهران ِ ساکت ِ این روزها
عجیب نیست که تهران کمی ساکت شده باشد؟ به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تهران در دوران کرونا، «ساکت‌»تر شده است.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان،  یعنی خودم ساخته شده است.
روباه عزیزم! الآن که دارم برایت نامه می‌نویسم، با خودم فکر می‌کنم که تو روباه بودی، نارنجی بودی، در قصه‌های مادربزرگ‌ها تو را طمع کار و بدجنس خطاب می‌کردند، اما تو به شازده‌کوچولو یاد دادی بین باغ گل‌های سرخ، سرگشته و ناامید نشود و برایش ویژه و خاص بماند.
شاعر گزارشگر نیست. یعنی درباره‌ی آن‌چه می‌بیند، همان‌طور که در جهان واقعیت هست، گزارش نمی‌دهد.