15
پنج شنبه 4 آذر 1400
شماره 8371
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روزانه ۱۲۰میلیون مترمکعب آب دریا در دنیا در حال شیرین‌سازی است. حسین ملکی‌نژا، دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد در این‌باره گفت: در یک طرح شیرین‌سازی و انتقال داخلی، قرار است به‌صورت پایلوت ۵۰۰ و سپس ۳۰هزار مترمکعب در روز شیرین‌سازی انجام‌شود و در صورت موفقیت با درآمد حاصل از آن، فازهای بعدی طرح به‌طور کامل به مرحله اجرا درخواهد آمد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: اقدامات معدن‌کاران در محدوده سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین متوقف شد.
طی ۲سال تنها ۲۳۵دستگاه خودروی فرسوده تعویض شده است.

اسب دره شوری در مسیر انقراض

اسب دره شوری یکی از 4نژاد اسب بومی فلات ایران است که اکنون جمعیت آن در خطر انقراض قرار دارد
گونه بومی
طایفه دره شوری یکی از ایلات شش‌گانه اتحادیه عشایری قشقایی است که در جنوب ایران و در سرزمین فارس زندگی و مأوا دارد. به نقل از دانشنامه تخصصی و بین‌المللی اسب دانشگاه اوکلاهما، یکی از 4نژاد اصلی اسب بومی ایران به نام طایفه دره شوری شناخته می‌شود.
نگاه کارشناسانه آقای نماینده

نگاه کارشناسانه آقای نماینده

بخش زیادی از آبی که این روزها در کشور مصرف می‌شود، در کشاورزی غیراصولی هدر می‌رود. هنوز داریم مسیری را می‌رویم که هزاران سال پیش با وجود وفور منابع آب انجام می‌شد.بخش زیادی از آبی که این روزها در کشور مصرف می‌شود، در کشاورزی غیراصولی هدر می‌رود. هنوز داریم مسیری را می‌رویم که هزاران سال پیش با وجود وفور منابع آب انجام می‌شد. این وضع هیچ قاعده و قانونی هم ندارد.
آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به تالاب‌های اردبیل نرسیده
پایش دقیق تالاب‌های استان اردبیل توسط گشت‌های تخصصی در حال انجام بوده و تاکنون آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان مهاجر در این استان به ثبت نرسیده است.