21
پنج شنبه 8 آبان 1399
شماره 8072
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
به‌قول خانم نوری، بوی پلوی زعفرانی مامان تا آن‌طرف هندوستان هم رفته بود و ببرهای بنگال، چنگال تیز کرده بودند برای پیدا‌کردن خانه‌ی ما. خورش کنگر، پیش آقای مرادی لنگر انداخته بود.لیوان‌های باریک و لاغر، تند‌تند زرد، سیاه و سفید می‌شدند.
روز جمعه، دوم آبان‌ماه 1399، سی و سومین جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره در باغ‌کتاب تهران به کار خود پایان داد.
می‌گفت استرس دارد و برای همین، زمان برد تا یخش آب شود. شاید همه‌چیز به‌سرعت تغییر کرده و برای همین هنوز، آن‌طور که باید، در موقعیت تازه‌ی زندگی قرار نگرفته بود.
نترسید، ولی این‌طور که به‌نظر می‌آید، هم‌زمانی شیوع ویروس کرونا و آلودگی هوا خطرناک است و می‌تواند مشکلاتی خیلی جدی به‌وجود بیاورد. پس جدی‌تر در خانه بمانید.

در آستانه‌ی روز 13 آبان

در کشوری زندگی می‌کنیم که حدود 15میلیون دانش‌آموز دارد. بنابراین روز 13 آبان که روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده، روز مهمی است.
نخست‌وزیر یک‌روزه!

نخست‌وزیر یک‌روزه!

درباره‌ی نخست‌وزیر 16ساله چیزی شنیده‌اید؟ نخست‌وزیر ۱۶‌ساله، نه اسم کتاب است و نه فیلم و نمایش، بلکه واقعاً دختر ۱۶‌ساله‌ای به اسم «آوا مورتو» است که برای یک روز نخست وزیر فنلاند شده است.
تو برای ما خورشید آورده‌ای
تو برای ما خورشید آورده‌ای
شبیه به آن اتفاق بزرگی که وقتی می‌افتد، همه از شوق سر از پا نمی‌شناسند. شبیه به خنده‌ای که آن‌قدر عمیق است که حس سبک‌بالی به ما می‌دهد. شبیه به کسی که پس از مدت‌ها انتظار آمده و ما در لحظه‌ی دیدنش همه‌ی لحظه‌های سخت و بی‌پایان انتظار را از یاد برده‌ایم.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
فهرست‌های جدید «لاک‌پشت پرنده»، این‌بار هم از راه صفحه‌های مجازی لاک‌پشت پرنده و فروشگاه شهرکتاب مرکزی اعلام می‌شود.
اگر شما نبودید دوچرخه چه داشت غیر از رکاب و زین و فرمان و چند صفحه؟! با دوستی شماست که دوچرخه هست. اصلاً دوچرخه با شما دوچرخه است، با شما و کلمه‌ها و حرف‌ها و حس‌ها و خاطره‌ها و یادگاری‌هایتان. ممنون که هستید و برای دوچرخه می‌نویسید.