05
پنج شنبه 8 آبان 1399
شماره 8072
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ما مردمان معصوم در آغوش‌گرم کرونا

یادداشت اول
چشمانی که بی‌فاصله نتواند به تو زل بزند! دهانی که حق ندارد در گوش تو دوست‌داشتن را زمزمه کند! گوشی که نتواند تو را نزدیک‌تر از نفس بشنود، بودن و یا نبودنشان چه اهمیتی دارد!
ویژه
حدود 1200‌سال پیش، همزمان با پذیرش سمت ولایتعهدی از سوی امام رضاع، مامون، خلیفه عباسی، دستور داد تا سکه‌هایی به همین مناسبت ضرب شود.
رویکردهای جدایی‌طلبانه در ایران، غالباً با تحریک کشورهای دیگر و بیگانگان صورت گرفته و می‌گیرد.
از عجایب دنیا این است که گاهی آدم حتی حاضر است از جانش هم بگذرد، ولی از مالش نگذرد؛ یعنی طرف دندانش خراب می‌شود، مشکل سلامتی دارد، ولی تن به دکتر و دوا نمی‌دهد و یکی از دلایلش هم این است که پول زیادی باید خرج کند و می‌گوید خودش خوب می‌شود.
بچه که بودیم با نخستین عطسه و سرفه، یک لیوان نوشیدنی گرم دستمان می‌دادند که بویی ناآشنا داشت و در جواب غرزدن‌های کودکانه ما، می‌گفتند این دمنوش را بنوش که مثل آب روی آتش است.
​​​​​​​برای گفتن و نوشتن از زنده‌یاد استاد عزت‌الله انتظامی، بهانه و مناسبت خاصی را حاجت نیست و همیشه و هر زمان یادکردن از این عزت سینمای ایران و بازیگر فیلم‌های خاطره‌انگیز «گاو» و «هزاردستان» شایسته و بجاست.
نوجوانی یعنی سن و سال کشف، اشتیاق و هیجان، یعنی زمانی برای هزار برنامه‌ریزی رنگارنگ، هزار نقشه مختلف برای آینده و شوق ساختن فردایی که نمی‌دانیم قرار است چه شکلی داشته باشد.
گفت‌وگو با زهرا عرب رستمی، پدیده دوومیدانی که در 17سالگی رکورددار پرتاب چکش بزرگسالان شد

پرتاب چکش را از همسایه یاد گرفتم

رسانه‌های خارجی فعلا تماسی با من نداشته‌اند اما تردید ندارم که با درخشش در مسابقات جهانی سال آینده و درصورت کسب مدال در این مسابقات در کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار خواهم گرفت و احتمالا پیشنهادهایی هم می‌دهند
ورزش ایران همیشه به درخشش تک‌ستاره‌ها در میدان‌های مهم بین‌المللی به‌خصوص بازی‌های المپیک تکیه کرده و ظهور ورزشکاران نخبه مایه امیدواری است.
ابداع یک خط جدید ارادی نیست

ابداع یک خط جدید ارادی نیست

راهی را که در پانزده سالگی شروع کرد، در سی‌وهفت‌سالگی و با ایجاد خط جدیدی به نام معلی به پایان رساند؛ حمید عجمی را می‌گوییم؛ استاد خوشنویسی که خط را از نوجوانی آغاز کرد، زیرنظر استادان بنام نستعلیق ازجمله استاد غلامحسین امیرخانی و استاد کیخسرو خروش تعلیم دید، مدرک استادی انجمن خوشنویسان را دریافت کرد و درنهایت صاحب مکتبی در خوشنویسی شد که تحولی در خوشنویسی جهان اسلام ایجاد کرد.
ترجیح می‌دهم از این سینما دور باشم
ترجیح می‌دهم از این سینما دور باشم
اخبار را از روزنامه و تلویزیون دنبال می‌کند و از معدود بازیگرانی است که از فضای مجازی به کلی دور است.