• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72700
+
-

پلمب 42 واحد صنفی متخلف در زابل

تخلف
پلمب 42 واحد صنفی متخلف در زابل

 42 واحد صنفی متخلف در شهرستان زابل پلمب شد.

«احمد ثمره‌حسینی» در گفت‌و‌گو با فارس در زاهدان گفت: برای ارتقای امنیت اجتماعی اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرائم صنفی، پاک‌سازی اماکن آلوده و ایجاد امنیت پایدار، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط پلیس این فرماندهی اجرا شد. 

وی بیان کرد: مأموران نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی در ماه گذشته از 586 واحد صنفی در شهرستان زابل بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه‌سازی متصدیان واحدها درباره رعایت مقررات صنفی اقدام کردند.  وی افزود: از این تعداد بازدید، 42 واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات، پلمب و برای 117 واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد.  

ثمره‌حسینی تخلفات اصلی این واحدهای صنفی را نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی، گران‌فروشی و عدم رعایت ضوابط انتظامی دانست و افزود: در صورتی که سایر واحدهای صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکنند و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.  فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان کرد: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحدهای صنفی تشدید خواهد کرد و از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند. 


کشف 320 میلیون ریال کالای قاچاق در سراوان

همچنین فرمانده انتظامی سراوان نیز از کشف 320 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک سواری پژو 405 خبر داد. «احمد آذرکیش» گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه سواری پژو 405 مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی متوقف کردند. 

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، انواع کالای قاچاق، شامل 144 کیلو چای سبز، 98 قوطی سم کشاورزی و 35 کیلو زیورآلات بدلی را که فاقد مدارک گمرکی بودند کشف کردند. 

فرمانده انتظامی سراوان با اشاره به این‌که ارزش ریالی کالای کشف‌شده توسط کارشناسان 320 میلیون ریال برآورد شد، خاطرنشان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید