• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72707
+
-

برگزاری جشنواره مونسون به میزبانی چابهار

جشنواره تابستانی مونسون با هدف معرفی آداب و رسوم، غذاهای محلی، سوزن‌دوزی بلوچی و سایر صنایع شناخت بیشتر پتانسیل‌های گردشگری همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری در منطقه آزاد چابهار آغاز به‌کار کرده و تا ۲۹ مرداد ادامه دارد. 

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار در حاشیه مراسم افتتاح این جشنواره گفت: در این جشنواره ۷۰ غرفه در قالب نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا با شرکت صنعتگرانی از مناطق آزاد قشم، اروند و انزلی، استان‌های کرمان، هرمزگان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، تهران، سمنان و شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان حضور دارند. 

 «محمداکبر چاکرزهی» بیان کرد: انواع صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در معرض نمایش، بازدید و خرید عمومی گذاشته شده است. 

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل موسیقی سنتی و پاپ و برگزاری رقابت‌ هنر آشپزی میان کدبانوهای استان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه جاری با هدف معرفی غذاهای محلی از ویژه برنامه‌های این جشنواره است. 

مدیر گردشگری منطقه آزادچابهار نیز تصریح کرد: ماه‌های مرداد و شهریور که در اقصی نقاط کشور موج گرما حاکم است در شهرستان چابهار فصل خوبی برای تفریح و گردش است. 

 «عدنان حسینی» گفت: نسیم بهاری مونسون در این فصل از سال هوای چابهار را بهاری، و انگیزه سفر به این بندر زیبا را دوچندان می‌کند بر همین اساس سازمان منطقه آزاد چابهار برای مسافران و گردشگران جشنواره بزرگ مونسون را پیش‌بینی کرده تا از برنامه‌های شاد، مفرح و متنوع آن لذت ببرند. 

وی ادامه داد: جشنواره غذاهای بومی و محلی با حضور بزرگان آشپزی کشور با طعم ذائقه‌های مختلف همراه با جوایز نفیس تجربه‌ای متفاوت برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره است. 
مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار افزود: توریسم دریایی با محوریت ورزش‌های دریامحور از جمله موج‌سواری در کنار بازی‌های بومی محلی در سواحل مکران را از برنامه‌های متنوع ورزشی عنوان کرد. 

 حسینی خاطرنشان کرد: برای ایجاد فضایی مفرح و شاد برنامه‌هایی متنوع و جذاب در کنار کارناوال شادی برای کودکان تدارک دیده‌ شده است. 

گفتنی است جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه و هیات همراه، مقامات محلی، صنعتگران، هنرمندان و شهروندان در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از روز پنجشنبه آغاز به‌کار کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید