• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72717
+
-

صدور موافقت اصولی برای 2 شهرک صنعتی در هرمزگان

برای نخستین بار در کشور، ۲ شهرک صنعتی خصوصی موافقت اصولی خود را از شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان دریافت کردند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: این استان ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که از این تعداد، ۲۶ مورد دولتی و ۲ شهرک خصوصی در روزهای اخیر اضافه شدند. 

به گزارش ایرنا «امیر امیری‌زاد» افزود: از ۲۸ شهرک و نواحی صنعتی مصوب در هرمزگان، ۲۲ شهرک به بهره‌برداری رسیده که شامل ۱۴ شهرک و ۸ ناحیه صنعتی است. 
وی با اشاره به خدمات آموزشی این شرکت برای کارآفرینی، بهره‌برداری از طرح و ارتقای مهارت برای کارکنان و مدیران بیان کرد: در سال گذشته، ۵۹ دوره آموزشی برگزار شد که افزون بر 1۷۰۰ نفر شرکت کردند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز حدود ۸۰ دوره آموزشی برگزار خواهد شد که به 1۶۰۰ نفر آموزش داده می‌شود. 
امیری‌زاد بیان کرد: برای حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده که بتوانند محصولات خود را در بازارهای جدید به نمایش بگذارند. 

وی اضافه کرد: بر همین اساس، در سال گذشته ۹۶ شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی حضور داشتند و توانستند محصول خود را در معرض نمایش قرار دهند. 
وی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود که به عنوان یک یارانه حمایتی برای واحدها محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان این‌که زیرساخت‌ها با منابع عمومی دولت انجام می‌شود اظهار کرد: هزینه تمام‌شده این زیرساخت‌ها بیشتر از هزینه‌های واگذاری زمین است. 
 

حل بحران آب در ۵۰ روستای هرمزگان 

تا پایان سال با ساخت ۴ آب‌شیرین‌کن مشکل کمبود آب آشامیدنی ۵۰ روستای استان برطرف می‌شود. به گزارش ایرنا، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این آب‌شیرین‌کن‌ها در شهرستان‌های بندرلنگه، میناب، سیریک و بندرعباس با ظرفیت ۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در حال ساخت است.  

«احمد شاکری» با بیان این‌که این آب‌شیرین‌کن‌ها نیاز آبی بیش از ۲۰ هزار نفر را در روستا‌ها تامین می‌کند، اظهار کرد: اکنون آب آشامیدنی ۱۹۶ روستای استان با ۱۴۴ هزار نفر جمعیت از طریق ۲۲ آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۳۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تامین می‌شود.  وی با اشاره به این‌که اکنون ۱۲۰ روستای استان به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند، اضافه کرد: این روستا‌ها بیشتر در شهرستان‌های بشاگرد، میناب، بندرخمیر و بندرعباس قرار دارند.


آب‌رسانی به ۶ روستا در بشاگرد

۶ روستای شهرستان بشاگرد تابستان سال جاری هم‌زمان از آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند. مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: با بهره‌برداری از مرحله نخست طرح ملی آب‌رسانی از سد جگین به بشاگرد ‌روستاهای چوخون، وی، جکدان، علی‌آباد، اهون (گروغ) و دهندر از آب مناسب بهره‌‌مند می‌شوند. 

«امین قصمی» در نشست با فرماندار بشاگرد و رؤسای شوراهای این روستاها افزود: روستاهای یادشده در مسیر خط انتقال اصلی سد جگین به سردشت قرار دارند، که از این سد استفاده می‌کنند.  وی اظهار کرد: پس از آب‌رسانی به سردشت از سد جگین، در یک فرایند ۲ ماهه این اقدام عملی و روستاهای یادشده از آب شرب برخوردار خواهند شد.  وی ادامه داد: با آب‌رسانی به این روستاها حدود ۶ هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. 

سرپرست آبفای روستایی هرمزگان همچنین درباره مشکلات آب‌رسانی به روستاهای بالادست بشاگرد نیز اظهار کرد: برای آب‌رسانی به این روستاها نیاز به احداث ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب داریم که تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز آن را تامین کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید