61
سه شنبه 18 تیر 1398
شماره 7705
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

میناب قطب پرورش میگو می‌شود

تولید
میگو با توجه به ارزش صادراتی که در جهان دارد می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر منابع درآمدی کشور همچون نفت باشد و این ظرفیت مهم در استان هرمزگان و شهرستان میناب بیش از پیش نیازمند توجه است.
اخبار ویژه
مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تاکنون از زندان‌های این استان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برداشت از چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز چاه‌های تعیین تکلیفی ۴۴۶ میلیون متر مکعب است که هرچه سریع‌تر باید به پر کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل اضافه برداشت از طریق نصب کنتور و تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک برای تامین نیاز آب آشامیدنی اقدام شود.
بندر چابهار با توجه به موقعیت‌های راهبردی، متصل به آب‌های آزاد اقیانوس هند و هم‌مرزی با کشورهای مختلف نقش مهمی در مسافرت‌های دریایی، بین‌المللی و گردشگری دریایی دارد و می‌تواند سبب توسعه و رونق این صنعت بزرگ گردشگری باشد.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: برای جلوگیری از تخلفات بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان، مرحله جدید طرح ضربتی بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در کیش اجرا می‌شود.
شهردار کرمان از ثبت جشنواره تابستانی کرمان در تقویم رویدادهای گردشگری ایران خبر داد.
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح مدیریت پایدار جنگل‌های ساحلی حرا ۲۰۰ هزار اصله نهال مانگرو با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال کشت می‌شود.
بر  اساس  آخرین آمار موجود در سال ۹۷، تعداد سینماهای فعال کشور ۴۳۶ سالن بوده است؛ یعنی به ازای هر ۱۸۷ هزار ایرانی، یک پرده سینما و به ازای هر ۷۲۰ نفر، یک صندلی سینما در کشور وجود دارد.

سقف گران

معاون بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان: افزایش اجاره بها و رهن، زندگی را بر مردم سخت کرده است
مسکن
زاهدانی‌ها از افزایش قیمت رهن و اجاره و همچنین آشفتگی بازار مسکن در فرایند زمانی کمتر از یک سال گلایه دارند.

افتتاح پایگاه سلامت شهری در کرمان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی، ساختمان پایگاه سلامت شهری شادروان دکتر احسان سپهری در کرمان افتتاح شد.
استاندار هرمزگان رئیس ستاد توسعه بشاگرد شد

استاندار هرمزگان رئیس ستاد توسعه بشاگرد شد

استاندار هرمزگان با حکم وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد توسعه شهرستان بشاگرد منصوب شد.
اختلاف بر سر عملکرد معین اقتصادی جیرفت
اختلاف بر سر عملکرد معین اقتصادی جیرفت
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی: عملکرد اتاق بازرگانی کرمان به عنوان معین اقتصادی جیرفت بسیار ضعیف است و این نهاد باید پاسخ‌گو  باشد
شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه و سرمایه‌گذاری در آن زمینه‌ها، تنها راهکار ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن مشکل بیکاری در شهرستان‌هاست؛ برای همین «علیرضا رزم‌حسینی»، استاندار وقت کرمان، از ابتدای سال 95 برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت هر منطقه، از واژه‌ای جدید در ادبیات اقتصادی و مدیریتی به نام «معین اقتصادی» برای برخی افراد و نهادها استفاده و استان کرمان را به مناطق هشت‌گانه بر اساس آمایش سرزمینی تقسیم کرد.
PDF سه‌شنبه 18 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
امسال 1۲۴۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی برای ۲۱۲ طرح آبخیزداری و آبخوانداری در هرمزگان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: از 15 خرداد تاکنون به دلیل افزایش دما و رطوبت مصرف برق در استان افزایش ‌یافته است.
در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان، صدور مجوز جدید برای ساخت آب‌شیرین‌کن در صنایع غرب بندرعباس ممنوع اعلام شد.
470 اصله درخت خرما آلوده به آفت سرخرطومی حنایی در منوجان ردیابی و از مجموع این درختان ۳۷۸ اصله تیمار و ۹۲ اصله نیز امحا شد.
مدیر کل ثبت احوال کرمان گفت: ۲۰ درصد از جمعیت استان کرمان شامل ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی هیچ اقدامی انجام نداده‌اند که این مساله باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود.