• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64621
+
-

کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال مانگرو

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح مدیریت پایدار جنگل‌های ساحلی حرا ۲۰۰ هزار اصله نهال مانگرو با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال کشت می‌شود. 

به گزارش ایرنا «عبدالعزیز کرد» در جمع خبرنگاران افزود: کاشت این نهال‌ها با هدف حفاظت از ساحل و خاک با جذب اکوتوریسم، توسعه فضای سبز، افزایش تولیدات آبزیان، تقویت ‌زیستگاه پرندگان و حشرات در جنگل است. 

وی بیان کرد: حرا از گونه‌های جنگل‌های مانگرو و زیستگاه مهمی برای آبزیان، بی‌مهرگان و پرندگان است که گل‌دهی آن از اواخر اردیبهشت شروع می‌شود و تا تیر هر سال ادامه دارد. 

کرد خاطرنشان کرد: جنگل‌های مانگرو همچنین نقش مهمی در اکوسیستم دریایی دارد و گل‌های حرا با بوی معطر و دلپسند علاوه بر جذب زنبورهای عسل، زیبایی و جلوه خاصی به طبیعت می‌دهد. 

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به این‌که گل‌های حرا دارای خوشه‌ای کوچک و زرد براق است، اظهار کرد: جمع‌آوری بذر برای تولید این‌گونه گیاهی در شرق و غرب استان، از اوایل مرداد تا مهر انجام می‌شود. 

کرد تصریح کرد: نهال‌ها پس از رشد برای کاشت در سواحل، دهانه رودخانه‌ها و محل جزر و مد به دریا منتقل می‌شوند. 

وی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد جنگل‌های حرا، رشد روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب و خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل و شناور بودن در زمان جزر و مد آب دریاست. 

استان هرمزگان در ایجاد جنگل‌های حرا و چندل رتبه نخست کشور و ۸۰ درصد از مساحت کل جنگل‌های مانگرو را به خود اختصاص داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید