16
سه شنبه 18 تیر 1398
شماره 7705
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روشنفکران سوبسیدی و خوشامد گو سِگال

نگاه
تاریخ گذشته ایران خودکامگی‌زده و سر به سر سیاهه‌ای از دیکتاتوری، آن هم از سیاه‌ترین انواع آن بوده است.
ویژه
در تحلیل و بررسی آثار منفی پول‌های بادآورده و موقعیت‌های مالی و اجتماعی که یک‌شبه به دست می‌آیند به تجمل‌گرایی و مصرف‌زدگی به عنوان نتیجه مسلم نابسامانی در مراکز اقتصادی و فساد در سیستم مالی جامعه می‌رسیم.
زندگی شهری آن هم در محاصره لوازمی که انسان‌ها را از رجوع به طبیعت بی‌نیاز می‌کند بیگانگی کودکان و نوجوانان را با مظاهر طبیعی مانند کوه، دشت، درخت و... به دنبال دارد.
«خطاب به عشق»، کتابی خواندنی و لطیف است که نامه‌های عاشقانه آ‌لبرکامو و ماریا کاسارس به یکدیگر را دربرمی‌گیرد.
طرح روز
پکن: دولت چین در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم به برقراری اتحاد میان دانشگاه‌های مختلف به‌منظور مطالعات فضا و نجوم گرفته است.
مسکو: پس از هجوم شرکت‌های حفاری به سیبری و حفر گودال‌هایی به عمق چند صد متر مشخص شد در این منطقه الماس‌ به وفور یافت می‌شود.

عکس روز

عکس روز
مبارزه با مو‌هراسی در آمریکا

مبارزه با مو‌هراسی در آمریکا

کالیفرنیا: نخستین ایالت در آمریکا «نژادپرستی براساس مو» را با یک قانون ممنوع کرد.
پرواز مرگبار برنده سفر فضایی
پرواز مرگبار برنده سفر فضایی
نیویورک: مردی که در میان یک میلیون نفر داوطلب رفتن به سفر فضایی برنده شده بود، پس از تصادف با یک موتورسیکلت به هوا پرت شد و زنده نماند.
دریچه
اخیرا کتابی در مصر درباره ترجمه‌های مختلف و متعددی که از رباعیات خیام به زبان عربی طی سالیان صورت گرفته، منتشر شده که مولف در آن به تحلیل و بررسی آنها پرداخته است.

کشف علت انقراض اجداد سگ‌های آبی

دانستنی‌ها
سگ‌های آبی غول‌پیکر در اواسط تا اواخر عصر «پلیستوسن» ساکن آمریکای شمالی بودند و آنها همراه ده‌ها گونه‌ بزرگ دیگر در پایان آخرین عصر یخبندان در حدود ۱۰ هزار سال پیش منقرض شدند.

سمپاشی در خانه ممنوع

سلامت
خیلی‌ها را با اینکه هزاربار شعر «میازار موری که دانه‌کش است/ که...» را خوانده‌اند و از آن به‌عنوان ضرب‌المثل استفاده می‌کنند، می‌شود سم به‌دست دنبال لانه مورچه‌ها دیدشان. کاری به تناقض‌های ذهنی خودمان نداریم اما از نظر سم‌شناس‌ها و پزشکان استفاده از هر سمی برای از بین بردن حشره‌ها در خانه می‌تواند برای سلامت افراد آن خانه به‌خصوص خردسالانی که چهاردست‌وپا راه می‌روند ضرر داشته باشد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
همه‌‌چیز در زندگی گذرا و موقتی است.
بهشت باید وقتی باشد که دردی قطع شود، ولی معنای این حرف آن است که تا وقتی دردی نداشته باشیم در بهشت زندگی می‌کنیم! و خودمان این را نمی‌دانیم! افراد خوشبخت و نفرین شده در یک دنیا زندگی می‌کنند و این را نمی‌بینند!
اگر کودکتان خودش را به شکلی ناخوشایند با خواهر و برادرها یا همسالانش مقایسه می‌کند و مثلا می‌گوید: «چرا نمی‌توانم مثل دوستم توپ پرت کنم» با او همدردی کنید و بعد روی یکی از توانایی‌هایش تأکید کنید؛ مثلا بگویید: «آره راست می‌گی.