• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64614
+
-

آزادی 25 زندانی جرائم غیرعمد در استان

جامعه
آزادی 25 زندانی جرائم غیرعمد در استان

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تاکنون از زندان‌های این استان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. 

 «سیدعبدالحسین سجادی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این افراد به علت محکومیت مالی چک و سفته، مطالبه مهریه، نفقه و تصادف در زندان‌های سیستان و بلوچستان به سر می‌بردند. 

وی گفت: این محکومان با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از زندان رهایی یافتند. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان ستاد دیه را یک موهبت برخاسته از نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های این استان با استفاده از اعتبارات ستاد دیه آزاد شده‌اند. 
وی از مددکاران و رؤسای زندان‌های سیستان و بلوچستان برای تشکیل به موقع پرونده‌های جرائم غیرعمد و پیگیری‌های لازم قدردانی کرد. 

سجادی گفت: زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های سیستان و بلوچستان در انتظار انفاق هموطنان خیر هستند. 

وی سوانح رانندگی، مهریه و نفقه و حوادث کاری را شایع‌ترین جرائم زندانیان غیرعمد در سیستان و بلوچستان دانست. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان از علما و ریش‌سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ‌سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسایل نقلیه و ترویج ازدواج‌های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه‌های معقول آگاه کنند. 

وی همچنین از شکات خواست با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده‌های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

سجادی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۵۴# نیز پرداخت کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید