• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64610
+
-

افتتاح پایگاه سلامت شهری در کرمان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی، ساختمان پایگاه سلامت شهری شادروان دکتر احسان سپهری در کرمان افتتاح شد. 

به گزارش ایسنا، این ساختمان با زیربنای 375 متر‌ مربع و با اعتبار حدود 450 میلیون تومان احداث شده که بالغ بر 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات در این مجموعه هزینه شده است. 


سازمان‌های مردم‌نهاد

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور نیز در شورای اداری استان کرمان حضور یافت و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به صورت جدی ورود کنند تا اجازه ندهیم مشکلات اقتصادی جوانان را تحت تأثیر قرار دهد و موجب سقوط ازدواج‌ها شود. 

 «تقی رستم‌وندی» با تاکید بر این مطلب که اهمیت مسائل اجتماعی همواره باید مورد توجه باشد، ادامه داد: مسائل اجتماعی کل جامعه را با تمام ابعاد و اجزای آن در بر می‌گیرد و زمینه‌ساز هرگونه اقدام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. 

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور یادآور شد: میزان خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از مواد مخدر به کشور در سال ۸۳ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شده که با روزآمد شدن این مطالعات، این مبلغ در سال ۹۵ به ۱۷۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که بزرگی ابعاد هزینه‌ای مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به این‌که حاشیه‌نشینی موجب نگرانی و دغدغه است، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات شاهد این بودیم که وزارت کشور و استانداری‌ها با ایجاد دفاتر تسهیلگری در حوزه‌های اجتماعی مداخلات خوبی انجام داده‌اند و در توسعه اجتماعی موفقیت‌های خوبی داشته‌اند و لازم است شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی به طور جدی با دفاتر تسهیلگری رابطه داشته باشند. 


بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است

 استاندار کرمان هم در این شورا از بیکاری به عنوان عامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی نام برد و بر لزوم چاره‌اندیشی در این خصوص تاکید کرد. 

 «محمدجواد فدایی» افزود: یکی از موضوعاتی که در کشور و استان کرمان وجود دارد آسیب‌های اجتماعی است که برای رفع آن برنامه‌هایی پیش رو داشتیم. 

استاندار کرمان گفت: دفاتر تسهیلگری در خصوص آسیب‌های اجتماعی نقش خوبی ایفا کرده‌اند. ما در خیلی از امور از جمله این موضوع به جای این‌که به برخورد با علت بپردازیم با معلول مقابله می‌کنیم، لذا همه با معلول‌ها مقابله می‌کنیم اما مشکل اصلی علت‌ها هستند. 

فدایی یادآور شد: در بحث‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، افزایش طلاق و... علت‌های بسیاری وجود دارد که عامل اصلی آن بیکاری است؛ برای مثال در بحث حاشیه‌نشینی که از روستا به علت اشکال در کشاورزی به حاشیه شهر پناه آورده‌اند یا در بحث کاهش ازدواج و افزایش طلاق که باز هم به مسأله بیکاری برمی‌گردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید