• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64613
+
-

میناب قطب پرورش میگو می‌شود

میگو با توجه به ارزش صادراتی که در جهان دارد می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر منابع درآمدی کشور همچون نفت باشد و این ظرفیت مهم در استان هرمزگان و شهرستان میناب بیش از پیش نیازمند توجه است. 

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: شهرستان میناب با توجه به اجرای طرح‌های متعدد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پرورش میگو در حال تبدیل شدن به قطب پرورش میگو در استان است. 

 «ایرج حیدری» در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و صادرات غیرنفتی استان که به میزبانی بندر تیاب میناب برگزار شد، افزود: در شرایط فعلی که بندر تیاب میناب از رونق خوبی در صادرات برخوردار است، باید بیش از پیش تقویت شود. 

وی ادامه داد: بیشتر طرح‌های سرمایه‌گذاری که سال گذشته در شهرک صنعتی تیاب میناب کلنگ‌زنی شد هم‌اکنون به ثمر نشسته که تحقق این هدف حاصل کار دسته‌جمعی است.  حیدری با اشاره به اهمیت و نقش شهرک‌های صنعتی در رونق و توسعه شهرستان میناب نیز گفت: تکمیل شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تیاب، تیرور و هشتبندی با توجه به نقشی که در ایجاد اشتغال دارند، زمینه‌ساز آینده درخشانی برای این منطقه خواهد بود. 

معاون استاندار گفت: با توجه به توسعه چشم‌گیر بندر تیاب میناب، تکمیل مرحله دوم شهرک صنعتی این منطقه با مساحت ۱۲۰ هکتار در دستور قرار می‌گیرد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی متولی در این زمینه طرح و برنامه‌‌های مناسب داشته باشند. 


تامین برق واحدهای تولیدی میناب 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: به دلیل زمان‌بر بودن توسعه زیرساخت‌ها، طرح‌های سرمایه‌گذاری در میناب در زمینه تأمین برق با مشکل مواجه هستند.  حیدری افزود: اولویت تأمین برق با واحدهای تولیدی فرآوری و بسته‌بندی در میناب به‌ویژه در بندر تیاب است. 

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای، سرمایه‌گذاران حوزه پرورش میگو باید به صورت مشارکتی برای توسعه زیرساخت‌های تامین برق اقدام کنند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، موانعی که بر سر راه تکمیل شبکه انتقال برق بندر تیاب وجود دارد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به‌زودی رفع خواهد شد و شاهد سرعت‌بخشی در شبکه انتقال برق این منطقه خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید