12
چهار شنبه 2 خرداد 1397
شماره 7391
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دیدار و گفت‌و‌گو با پیروز سیار در مؤسسه فرهنگی «خانه وارطان» برگزار می‌شود. به گزارش همشهری،پیروز سیار آثار بسیاری را در هنر، ادبیات و دین به فارسی ترجمه کرده که ترجمه آثار کریستیان بوبن ازجمله مشهورترین آثار او است
کتاب سال دهخدا کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برای چهارمین دوره خود فراخوان داد. دبیرخانه این جایزه کتاب‌هایی را که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال 1396در 2حوزه تألیف و تصحیح برای نخستین‌ بار منتشر کرده‌اند
فی00لمب00رداری آخرین سکانس‌های فیلم مستند داستانی «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت، در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسید.
اعتراض‌ها به اقدام بیمه تامین اجماعی در کسر مبلغی از قراردادهای هنرمندان برای اجرای برنامه هر روز فراگیرتر می‌شود. سالار عقیلی هم بعد از حمیدرضا نوربخش و تعدادی دیگر از اهالی موسیقی از مسئولان خواست به این موضوع رسیدگی کنند تا مسئله مشخص شود.
جیم کری که مدتی است برای بیان احساساتش از نقاشی‌ استفاده می‌کند در اثر جدیدش از کشته‌شدگان اخیر طی تیراندازی در یک دبیرستان آمریکا یاد کرد و خشمش را از مسببان آن به اشتراک گذاشت.
هالی بری بازیگر برنده اسکار فیلم «مهمانی هیولا» به‌زودی نقش مقابل کیانو ریوز را در فیلم «جان ویک: فصل 3» ایفا می‌کند. چاد استالسکی کارگردان 2فیلم اول «جان ویک» هم باز خواهد گشت تا سومین بخش این مجموعه سینمایی اکشن را مقابل دوربین ببرد.

تئاتر به اجراهای مکرر زنده است

گپ و گفتی با علی سرابی که پس از «آن‌سوی آینه»، «خدای کشتار» را از نیمه خرداد به صحنه می‌آورد
تئاتر
سال گذشته سال پرکاری برای علی سرابی در تئاتر بود. او در ابتدای سال «خدای کشتار» را با کارگردانی و بازی خودش در تماشاخانه پالیز روی صحنه برد.
معرفی همکاران جدید نتفلیکس؛ اوباما و همسر

معرفی همکاران جدید نتفلیکس؛ اوباما و همسر

باراک اوباما و همسرش برای تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی با نتفلیکس به توافق رسیدند.
شناختنامه‌ای برای شاعر« در کوچه‌باغ‌های نشابور»
شناختنامه‌ای برای شاعر« در کوچه‌باغ‌های نشابور»
شناختنامه محمدرضا شفیعی کدکنی گردآوری شده و مراحل ویرایش و آماده‌سازی را می‌گذراند
تلویزیون
با انتشار عکس مشترکی از مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی شایعه همکاری دوباره این دو هنرمند قوت گرفت. به گزارش همشهری، امیرمهدی ژوله و مهراب قاسم‌خانی عکس مشترکی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند که در آن مهران مدیری، پیمان و مهراب قاسم‌خانی، امیرمهدی ژوله و سیامک انصاری در یک قاب دیده می‌شوند.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
کریستن استوارت که امسال به‌عنوان یکی از اعضای هیأت داوری بخش مسابقه در جشنواره فیلم کن حضور داشت، اعلام کرده به‌زودی نخستین فیلم بلندش را کارگردانی خواهد کرد.