54
شنبه 30 شهریور 1398
شماره 7764
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تولید چیپس میوه؛ ظرفیتی که هدر می‌رود

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی: خشک‌کردن میوه‌های تولیدی استان می‌تواند تحول خوبی در صادرات میوه ایجاد کند
گزارش
آذربایجان غربی با ظرفیت‌های شاخص کشاورزی سالانه حجم جالب توجهی میوه به سایر استان‌های کشور و به برخی کشورهای همسایه صادر می‌کند.
اخبار ویژه
مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان این‌که مدرسه‌ خشتی در استان وجود ندارد، گفت: ساختمان حدود ۳۱ درصد کلاس‌ها موقت و ۴۹ درصد نیز پیش‌ساخته و سنگی
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از اضافه شدن 4 پرواز هفتگی جدید به پروازهای فرودگاه بین‌المللی ارومیه در مسیر تهران و بالعکس خبر داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تصویب ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت پیست اسکی خلخال
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌ غربی از آب‌رسانی به ۱۰۰ روستای استان به صورت سیار و با استفاده از تانکر خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رشد چشمگیر موزه‌های این استان با استفاده از ظرفیت مجموعه‌داران خصوصی در 3 سال اخیر خبر داد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد: ۲۵ درصد از جمعیت روستایی استان اردبیل ساکن در ۷۰۰ روستا تحت پوشش شبکه آب‌رسانی قرار ندارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از بازنشستگی هزار فرهنگی استان اردبیل در سال تحصیلی ۹8-۹9 خبر داد، اما از به‌کارگیری مجدد این نیرو‌های بازنشسته به دلیل کمبود نیرو خبر داد.
مهمترین دغدغه دولت‌مردان اجرای طرح‌هایی است که به ماندگاری روستاییان در محل سکونت خود منجر شود و این امر جز با رفع مشکلات معیشتی و رفاهی میسر نخواهد بود.

رو دست بازار به کشاورزان

بخش زیادی از کشاورزان آذربایجان شرقی امسال اقدام به کاشت محصولاتی از جمله گوجه‌فرنگی، پیاز و هندوانه کردند که سال پیش قیمت بالایی داشت؛  اما حالا به دلیل افزایش عرضه با کاهش شدید قیمت مواجه شده‌اند
کشاورزی
عدم مدیریت الگوی کشت بخشی همیشگی در حوزه کشاورزی است؛ موضوعی که موجب می‌شود در یک سال محصولی به شدت گران شده و در سال بعد از آن اگر اتفاق خاصی رخ ندهد همان محصول به شدت ارزان شود چون همیشه کشاورزان ما بر اساس

تبریز؛ میزبان هفتمین نمایشگاه رینوتکس

نمایشگاه رینوتکس از 13 تا 17 آبان در 4 بخش ایده‌های فناورانه و استارت‌آپی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار
ایمن‌سازی شبکه برق در محل حادثه ریزش کوه باغمیشه تبریز

ایمن‌سازی شبکه برق در محل حادثه ریزش کوه باغمیشه تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از ایمن‌سازی شبکه برق محل حادثه ریزش کوه در شهرک باغمیشه این شهرستان خبر داد.
تاکید وزیر ارشاد بر تقویت بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان
تاکید وزیر ارشاد بر تقویت بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان
سید عباس صالحی: این بنیاد اشتراکات فرهنگی استان‌های شمال‌ غرب را تقویت می‌کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان از تقویت اشتراکات فرهنگی استان‌های شمال‌ غرب کشور با تقویت این بنیاد خبر داد.
تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان زنده پخش می‌شود
تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان زنده پخش می‌شود
صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از پخش زنده سی و چهارمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری تور بین‌المللی ایران - آذربایجان خبر داد.
افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرک خاوران به‌زودی
3 پروژه عمرانی و ترافیکی در شهرک خاوران در هفته جاری افتتاح خواهد شد.
بزرگ‌ترین کارخانه تولید کاغذ سنگی در اردبیل ایجاد می‌شود
بزرگ‌ترین واحد تولیدی کاغذ سنگی، بدون استفاده از درخت و آلودگی زیست‌محیطی، با تولید سالانه ۱۲۰هزار تن انواع کاغذ با مواد اولیه سنگ در اردبیل ایجاد می‌شود.
PDF شنبه 30 شهریور 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و ‌نقل کشور از به صدا درآمدن سوت قطار در شهرستان بستان‌آباد تا آخر مهر امسال خبر داد.
مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش تندبادهای لحظه‌ای، کاهش محسوس دما و بارش باران از بعد از ظهر امروز شنبه در این استان خبر داد.
در 5 ماه اول امسال ۵۸ نفر فوت‌شده در تصادفات آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است که با توجه به آمار سال گذشته، شاهد کاهش 4 درصدی تصادفات در استان بوده‌ایم.
فرماندار اردبیل با اشاره به صدا درآمدن سوت کمبود و تنش آبی از سال آینده از احتمال جیره‌بندی آب برای شهروندان اردبیلی خبر داد.با
امسال نوسازی و بازسازی سیستم حمل‌ و نقل عمومی شهر ارومیه انجام شده و در هفته دفاع مقدس 60 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در شهر تردد می‌کند.
آذربایجان غربی با تولید ۳۰ درصد از عسل کشور یکی از قطب‌های مهم این محصول به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز از افزایش 120 درصدی آمار پذیرش مسافر در ایستگاه‌های مترو تبریز خبر داد.