54
چهار شنبه 26 تیر 1398
شماره 7712
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استقبال از اجراهای خیابانی در تبریز

مردم تبریز از اجراهای خیابانی در چند نقطه از شهر استقبال می‌کنند و آن را باعث نشاط اجتماعی می‌دانند
هنری
برای شنیدن اجرای زنده موسیقی در تبریز، آن هم به صورت خودجوش و بدون نیاز به خرید بلیت و رزرو جا کار چندان دشواری پیش‌رو ندارید.
اخبار ویژه
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی از افزایش ۶۱ درصدی کسب و کار‌های اینترنتی در استان خبر داد.
فقط چند روز تا پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده و در صورت عدم ثبت قراردادها و ارائه لیست بازیکنان، تیم نود ارومیه به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط خواهد کرد.
معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی صحت فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وجود موجود عجیب در دریاچه ارومیه را رد کرد و گفت: به غیر از آرتمیا هیچ موجود زنده‌ای در دریاچه ارومیه امکان زیست ندارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تردد سالانه اتباع خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‎شرقی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ارزیابی وضعیت ارتباطی روستا‌ها برای ایجاد ایران هوشمند، از شروع این طرح در آذربایجان ‎شرقی برای پایش 2020 روستا خبر داد.
فرماندار هشترود با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال‌آفرینی آمار بیکاری این شهرستان را 32 /24 درصد عنوان کرد و گفت: بالاترین میزان بیکاری در استان به هشترود تعلق دارد.
از ابتدای امسال تاکنون انواع کالاهای ایرانی به ارزش 17 میلیون دلار به مقصد کشورهای آذربایجان، گرجستان، ترکیه و کشورهای اروپایی از طریق گمرک پلدشت صادر شد.
سال‌هاست موضوع ارتقای سیستم ناوگان حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی شهری آذربایجان غربی در دستور کار شهرداری قرار دارد، اما تاکنون بنا به دلایل مختلف از جمله تامین نبودن منابع مالی و البته دو برابر شدن قیمت‌ اتوبوس‌ها این کار عملی نشده است.

طرح و نقش فرش اردبیل به روز نیست

عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل: تطابق نداشتن فرش تولیدی اردبیل با سلیقه‌ بازارهای جهانی مهم‌ترین مشکل صادرات فرش استان است
صنعت
این روزها دیگر هیچ فرشی در گمرک به نام اردبیل وجود ندارد و اگر هم باشد، به نام دیگر استان‌ها از جمله تهران، تبریز و قم روانه بازارهای جهانی می‌شود.
70 میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل بیمارستان تخصصی جامع زنان

70 میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل بیمارستان تخصصی جامع زنان

اورژانس هوایی مستقر در بیمارستان، این مرکز درمانی را به یک طرح درمانی ملی در کشور تبدیل می‌کند
بیمارستان تخصصی جامع زنان ارومیه در وسعت 30 هزار متر‌ مربع به 85 درصد پیشرفت رسیده است و در 6 طبقه با 300 تخت بیمارستانی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.
بقعه ایوب انصاری؛ دور از چشم گردشگران

بقعه ایوب انصاری؛ دور از چشم گردشگران

مکان تاریخی‌مذهبی بقعه ایوب انصاری به دلیل صعب‌العبور بودن از نگاه گردشگران دور مانده است
بقعه ایوب انصاری یکی از اماکن تاریخی‌مذهبی است که در قله کوهی به همین نام در ۱۳ کیلومتری جنوب تکاب واقع ‌شده و از قدیم‌الایام محل
اتوبان مشگین‌شهر - اردبیل زیر بار ترافیک می‌رود
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح ۲۰ کیلومتر دیگر از اتوبان مشگین‌شهر - اردبیل هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد.
درج نشدن قیمت روی کالاها خلاف قانون است
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درج برچسب قیمت روی همه کالاها الزامی است و باید همه فروشندگان این موضوع را رعایت کنند

ضرورت اصلاح درختان گردوی استان

کشاورزی
گردو یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی آذربایجا‌ن‌ شرقی و یکی از سودآورترین محصولات

افزایش آمار طلاق در استان

در استان
مدیر کل ثبت احوال آذربایجان ‌شرقی با بیان این‌که تنها با پرداخت وام، آمار ازدواج بالا نمی‌رود بر ضرورت افزایش امید به زندگی در میان

سال تحصیلی جدید بدون کلاس بی‌معلم

در استان
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی از برنامه‌ریزی برای ساماندهی معلمان و نیروی انسانی در سال
PDF چهارشنبه 26 تیر 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید 8673 تن کلزا از زارعان از ابتدای فصل برداشت این محصول خبر داد.
بیش از نیمی از شهروندان آذربایجان شرقی به صورت مستقیم با تامین اجتماعی و خدمات مختلف آن سر و کار دارند و به گفته مسئولان، بیش از 60 خدمت مختلف از سوی این سازمان ارائه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز از جبران غرامت خسارت‌دیدگان سیل 98 با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال و اعطای تسهیلات 4 درصدی خبر داد.
به رغم مجهز شدن تمام اتوبوس‌های سازمان حمل‌و‌نقل و بار شهرداری اردبیل به دستگاه کارت‌بلیت فقط 30 درصد از مسافران در پرداخت کرایه از این کارت استفاده می‌کنند.
لباس در منطقه آذربایجان از قرن‌ها پیش نمادی از فرهنگ و هنر این سرزمین بوده، اما در سال‌های اخیر استفاده از لباس‌های محلی در زندگی روزمره
کاریکاتوریست جوان اردبیلی با درخشش در جشنواره‌های داخلی و خارجی افتخارات زیادی کسب کرده است.
رئیس هیأت کشتی استان اردبیل از اجرای برنامه‌های ویژه برای ارتقای کمی و کیفی ورزش کشتی بانوان در اردبیل خبر داد.