09
پنج شنبه 11 اسفند 1401
شماره 8727
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این چند نخبه

خالقان امید
در دیدار اخیر نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری، این چند جوان فرصت طرح مشکلات در زمینه‌های مختلف را پیدا کردند؛ جوانانی از جنس ما اما با دغدغه‌های نخبگی که باید به آموخته‌ها و راهکارهایشان، توجه ویژه کرد.
ویژه
گرایش جوانان به هنرهای مختلف، از سینما و تئاتر گرفته تا نقاشی، موسیقی، مجسمه‌سازی، صنایع‌دستی و انواع هنرهای تجسمی باعث شده در این سال‌ها بازار فرهنگ و هنر رونق بیشتری بگیرد.
تعداد کل جمعیت استان تهران
همان‌قدر که گشت و‌گذار در روستاهای کوهستانی و جنگلی جذاب است، سفر به روستاهای کویری با معماری، طبیعت و تاریخ منحصر به‌فرد می‌تواند جذابیت داشته باشد.
کوه‌ها، از مهم‌ترین بخش‌های اکوسیستم‌های طبیعی به‌حساب می‌آیند؛ زیبایی برخی از آنها به حدی است که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند اما نمونه‌هایی از این دست در کشور خودمان کم نیست.
هفته گذشته پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر که یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری کشورمان است به پایان رسید .
بیش از 7دهه تجربه کار آهنگری دارد اما بارها برایش پیش آمده که پتک آهنی از زیر دستان هنرمندش در برود و روی انگشتانش فرود ‌آید. برای همین دستانش پینه بسته‌اند و در انگشتانش جای سالم دیده نمی‌شود.
این گروه جوان با ساخت پهپادهای ایرانی، انقلابی در زمینه کشاورزی به‌پا کرده

شاهکار نخبگان شریف

افزایش قدرت پهپادی ایران که در دنیا حسابی سروصدا کرده، صرفا به ساخت پهپادهایی که قدرت دفاعی و خاصیت بازدارندگی دارند خلاصه نمی‌شود. تعدادی از نخبگان جوان دانشگاه صنعتی شریف پهپادهایی ساخته‌اند که در حوزه کشاورزی کاربرد گسترده دارند.
از شادکردن دل مردم خوشحالم

از شادکردن دل مردم خوشحالم

به اعتقاد من به ورزش نباید نگاه جنسیتی داشت. خوشبختانه دیدگاه‌ها نسبت به ورزش بانوان به‌ویژه به رشته وزنه‌برداری بسیار خوب شده است
جوانان ایرانی بارها ثابت کرده‌اند که توان و ظرفیت انجام هرکاری و دستیابی به هر موفقیتی را دارند و فقط باید به آنها میدان دهیم.
غرورآفرینی با ارائه محصولات ایرانی به خارجی‌ها
غرورآفرینی با ارائه محصولات ایرانی به خارجی‌ها
در اطراف ما جوان‌هایی زندگی می‌کنند که آرزو کردن را نه‌تنها عیب نمی‌دانند، بلکه برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش کرده و به نوعی فعل خواستن را در عمل صرف می‌کنند.
در میان همهمه و شلوغی‌های تهران، این کلانشهر چند صدساله، هنوز زیبایی‌های بسیاری را در دل خود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به‌خود خیره می‌کند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
کارشناسان و متخصصان حوزه آموزش معتقدند یکی از وظایف والدین شناسایی استعداد فرزندانشان و تلاش برای شکوفایی استعدادشان است.
اینکه ایران در تولید علم و دانش مدام در حال پیشرفت است و جوان‌های ایرانی قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند، دیگر نیازی به داده‌ها و ادله‌های طولانی ندارد.
هم توسعه امکانات ورزشی در سال‌های ‌اخیر خوب بوده و هم جوانان این سرزمین عناوین قهرمانی قابل‌قبولی برای ورزش کشور کسب‌کرده‌اند.