• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186897
+
-

این چند نخبه

در دیدار اخیر نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری، این چند جوان فرصت طرح مشکلات در زمینه‌های مختلف را پیدا کردند؛ جوانانی از جنس ما اما با دغدغه‌های نخبگی که باید به آموخته‌ها و راهکارهایشان، توجه ویژه کرد.

خوش‌بین به آینده کشور
حمیده مجد


یکی از نخبگان برتر کشور است که در حوزه معدن فعالیت دارد. او که عضو بنیاد ملی نخبگان هم هست، در دیدار با مقام معظم رهبری راهکارهایی را ارائه داده که ارزآوری از طریق معدن با استخراج نفت برابری خواهد کرد.

سرمایه‌های کشور
محمدجواد شمس‌الدینی


دهه ‌هشتادی و رتبه 65کنکور پزشکی و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور است. او طرح‌های فراوانی در زمینه پزشکی دارد و از مسئولان می‌خواهد که راه را برای حضور نخبگان در کشور هموار نگاه دارند و به نقدهای موجود نگاه کارشناسانه داشته باشند.

حمل‌ونقل هوشمند
محمد تمنایی


دکترای تخصصی رشته مهندسی حمل‌ونقل از دانشگاه تربیت‌مدرس را دارد و در این زمینه نظرات کارشناسانه فراوانی را هم ارائه کرده است. در طرح‌هایی که دکتر تمنایی ارائه کرده، سیستم حمل‌ونقل کشور می‌تواند به یک نقطه‌قوت در منطقه تبدیل شود.

در جست‌وجوی علم
سیدمحمدنوید قریشی


در رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه تهران موفق به دریافت مدرک پسادکتری شده و البته علاوه بر کسب این مدرک، به‌عنوان نخبه و صاحب‌نظر در این زمینه هم مطالعات فراوانی داشته است. او در آن دیدار از حوزه‌ تخصصی خودش سخن بسیار برای گفتن داشت و یک پیشنهاد هم برای جای خالی صنعت فضایی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه داد.

برای ما دعا کنید
امیر محمدزاده لاجوردی


دانشجوی پسادکتری رشته نرم‌افزار از دانشگاه شریف است. او در این دیدار از حضرت آقا طلب دعا کرد و البته عبای آقا را هم به یادگار خواست.

مردمی‌سازی اقتصاد
وحید ضرغامی


دکترای تخصصی فناوری نانو دانشگاه صنعتی‌شریف است. محور صحبت‌های او «مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان» بود و برای ورود مردم به این عرصه پیشنهادهایی ارائه کرد.

تذبذب در تعلیم و تربیت
زهرا احتشام


یکی از برگزیدگان طرح شهید احمدی‌روشن و دانشجوی استعدادهای درخشان و دانشجوی دکتری تعلیم و تربیت دانشگاه تهران است. او از تذبذب دولت‌ها در حوزه‌ تعلیم و تربیت گلایه‌ داشت. او با بغض از سختی‌های ایستادن در راه حق با وجود زخم‌زبان‌ها صحبت کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید