05
پنج شنبه 25 شهریور 1400
شماره 8316
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چقدردلم برای زندگی‌کردن تنگ شده است

یادداشت
چقدر دلم برای چشمان پرفروغ، دستان سبز و دهان سیب زندگی تنگ شده است!
ویژه
آشپزی سراسر خلاقیت و احساسات خوب است که طعم و رنگ، به غذا می‌بخشد. اگر چاشنی خلاقیت و عشق، همراهتان باشد از شما یک سرآشپز قابل تمجید و حرفه‌ای ساخته و کیفیت خوراک‌تان را افزایش می‌دهد.
مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی‌ رازی در تولید پادزهر سابقه‌ای طولانی دارد و به مدد تحقیقات و پژوهش‌هایی که در زمینه تولید انواع پادزهر در این مؤسسه انجام شده، تعداد مرگ‌ومیر ناشی از نیش جانوران سمی در کشور تقریبا به صفر رسیده است.
آنچه می‌خوانید قسمت هشتم از پاروقی خاطرات انیو مورریکونه، آهنگساز بزرگ ایتالیایی است که به‌صورت اختصاصی در روزنامه همشهری منتشر می‌شود. تا هفته پیش تا آنجا در کتاب «در پی آن نغمه؛ موسیقی من، زندگی من» گفت‌وگوی الساندرو د روزا با انیو مورریکونه پیش رفتیم که او قرار است درباره همکاری با پیر پائولو پازولینی فیلمساز متفاوت سینمای اروپا سخن بگوید؛ درباره همکاری برای ساخت موسیقی «پرندگان بزرگ، پرندگان کوچک».
این روزها در قضیه افغانستان، نام پاکستان را زیاد می‌شنویم.
در میان همه گردشگری‌های مرسوم مثل کوهنوردی، رفتن به ساحل و دریا، گشت و‌گذار در جنگل و...، بی‌شک غارنوردی یکی از مرموزترین و در عین حال به‌یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های گردشگری هر کدام از ما به‌حساب می‌آید.
با اینکه برای همه شاعران، شعر هدیه‌ای ارزشمند است که رنگ و نور دیگری به زندگی‌شان بخشیده، اما برای بعضی شاعران، شعر جادوی دیگری است.
پای صحبت‌های سعید راد؛ هنرمندی که نام او با 5دهه از سینمای ما گره خورده است

هیچ‌کس به فکر سینما نیست

مگر می‌شود از سینمای ایران سخن گفت و از این بازیگر تأثیرگذار سینمای ملی ایران حرفی به میان نیاورد؛ کسی که نامش با تاریخ سینمای ایران گره خورده است و بسیاری او را فاتح نیم‌قرن گیشه‌ها و قلب‌ها می‌نامند؟ از «خداحافظ رفیق» و «تنگنا» گرفته تا «عقاب‌ها»، «دوئل»، «گیرنده»، «دادشاه» و «چ» ما را یاد ژست‌های هنری مردی می‌اندازد که چهره، صدا و زبان بدن منحصر‌به‌فردش از او بازیگری ماندگار و محبوب در سینمای ایران ساخته است.
می‌خواهم با چهره‌های معروف دنیا مصاحبه کنم

می‌خواهم با چهره‌های معروف دنیا مصاحبه کنم

گویندگان و مجریان تلویزیونی در ایران، همیشه بین مردم از شهرت خوبی برخوردار بوده‌اند. آنها یک‌پای همیشگی برنامه‌های خبری و کسب اطلاع مردم از وقایع هستند. در واقع بیراه نیست اگر بگوییم این گروه، سلبریتی‌ها و چهره‌های حوزه ژورنالیسم هستند که در بخش ژورنالیسم تلویزیونی کار می‌کنند.
قوی‌ترین مرد جهان می‌شوم
قوی‌ترین مرد جهان می‌شوم
وزنه‌برداری که 3بار قهرمان جوانان جهان می‌شود، سابقه قهرمانی در مسابقات آسیایی را دارد و در 22سالگی عنوان نایب قهرمانی المپیک را تصاحب می‌کند یک استعداد بالقوه است و مثل جواهر خانگی باید از آن مراقبت کرد.
چیزی تا اول مهر نمانده اما خبرها می‌گویند امسال هم، دست‌کم در ابتدای سال تحصیلی، قرار نیست درهای مدرسه به روی دانش‌آموزان باز شود و کرونا همچنان بچه‌ها را خانه‌نشین کرده است.

آنچه غذا در روح و روان ما برجای می‌گذارد

نوع تغذیه و غذای مصرفی تأثیری مستقیم بر حفظ سلامت بدن انسان دارد و این نکته کاملا مشهودی است. اما آیا تا به‌حال به این نکته توجه کرده‌‌اید که غذایی که مصرف می‌کنید چه آثاری بر روح و جانتان دارد؟

کلونی‌های جمعیت دنیا

امروز جمعیت دنیا دارد به 8میلیارد نفر نزدیک می‌شود و البته بخشی از کشورها و مناطق هستند که بیشترین حجم این جمعیت را در دل خودشان جای داده‌اند.

از تهران- پاریس تا تهرانپارس

یکی از محله‌های قدیمی و معروف شرق تهران، محله تهرانپارس است؛ محله‌ای دارای 4میدان و شهرک‌هایی مانند شهرک امید، شهید بهشتی، فرهنگیان و پارس که با خیابان‌ها و بلوارهای مهمش مانند بلوار تیرانداز، بلوار پروین، خیابان جشنواره، خیابان رشید، خیابان استخر و... در میان اهالی پایتخت شناخته می‌شود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
جدیدترین و آخرین کتاب زنده‌یاد حمیدرضا صدر، نویسنده، منتقد سینما و مفسر فوتبال، کتاب «از قیطریه تا اورنج‌کانتی» است. او که با پیشرفت بیماری سرطان، برای ادامه درمانش به آمریکا رفته بود، تصمیم گرفت کتابی درباره دوران درگیری‌اش با این بیماری و روزهای خود در این مدت بنویسد و وصیت کرد که این کتاب بعد از رفتنش منتشر شود.
از بدو شروع بازی‌های المپیک، بسیاری از ورزشکاران برای کسب 3عنوان بالاترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین،‌ در این بازی‌ها رقابت می‌کردند اما رقابت بر سر تصاحب عنوان قوی‌ترین ورزشکار از هیجان بیشتری برخوردار بوده است.
رادیو و تلویزیون‌ها معمولا محتواهای تولید‌شده خودشان را، در بسته‌بندی‌های خاصی تقدیم مخاطبان‌شان می‌کنند تا همه‌‌چیز شسته‌رفته باشد. یکی از این قالب‌های همیشگی تاک‌شوها هستند. تاک‌شوها به برنامه‌های گفت‌وگومحوری گفته می‌شود که البته برای اینکه خسته‌کننده نباشد، سعی می‌کنند آیتم‌هایی هم به آن اضافه کنند. ولی در کل، روح این برنامه‌ها گفت‌وگومحور است.