6o7
پنج شنبه 26 مهر 1397
شماره 7507
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دشت گل در دل کویر

با اینکه چند روزی است پاییز سرمایش را راهی کوچه‌ها و خیابان‌ها کرده اما هنوز هم می‌توان در این هوای مطبوع به شهرهای اطراف سفری کوتاه داشت و از دورهم‌بودن لذت برد. در سفرنامه یک‌روزه این هفته می‌خواهیم به یکی از نقاط کویری ایران برویم که به دهکده گل و آبگرم‌هایش معروف است.
ویژه
فصل سوم سریال «دلدادگان» هم رو به اتمام است وگره‌های سریال یکی‌یکی باز می‌شوند. شبکه سه مدتی‌است سریالی را روی آنتن برده که اعداد و ارقام می‌گویند 80درصد بینندگان آن از کیفیت سریال راضی بوده‌اند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
وسواس، یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی و رو به گسترش است؛اختلالی که علاوه بر خود فرد، اطرافیان را هم با چالش‌های جدی مواجه می‌کند و گاهی به سردی رابطه در خانواده و جدایی زن و شوهر هم منجر می‌شود.
«مرده ناصرالدین‌شاه را می‌زنی؟» ؛این مَثَل را وقتی می‌گویند که کسی خود را به تنبلی بزند و برای امرار معاش سربار دیگران باشد و از بیکاری عاری نداشته باشد.
اتفاق خوب هفته
کاروان اعزامی کشورمان با نام «خودباوری و امید» در حالی راهی بازی‌های پاراآسیایی اندونزی شد که سعی در حفظ همان مقام چهارمی دوره قبل داشت
صدای کمانچه از دور می‌آید و زمزمه می‌شود در گوش شما تا بی‌‌درنگ دریابید نوازنده مغموم است.
نان و کمیابی آن در رویدادهای مهم تاریخی میهن ما مسئله‌ای سرنوشت‌ساز بود؛ به‌طور مثال ژنرال «کاساکوفسکی»- فرمانده هنگ قزاق همایونی- که امنیت و حفظ نظم پایتخت با او بود، هنگامی که میرزا‌رضا کرمانی، ناصرالدین‌شاه را در حرم حضرت عبدالعظیم از پای درآورد، نخستین کسی بود در تهران، که از خبر تیر‌خوردن شاه باخبر شد.
احوالپرسی از اکبر گلپایگانی که 4 دهه خاموشی را به ادامه فعالیت هنری در غربت ترجیح داده است

چه کنم عاشق ایرانم

می‌گویند هنرمندجماعت 2 بار می‌میرد؛ یک‌بار به مرگ طبیعی، یک‌بار هم وقتی بنا به هر دلیلی از فعالیت هنری منع می‌شود و به عزلت پناه می‌برد.‌
وقت خوش آخر هفته

وقت خوش آخر هفته

اینکه چگونه آخر هفته‌های خود را بگذرانیم، همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است.
دنبال علاقه‌ام رفته‌ام
دنبال علاقه‌ام رفته‌ام
بعد از رقابتی نفسگیر، رنگ مدال برگزیدگان المپیاد فیزیک ایران مشخص شد و البرز امیری‌فر، جوان 17ساله، مقام برتر این رقابت‌‌ها را از آن خود کرد
مدتی است که در عرصه تئاتر، بحث «تئاتر لاکچری» با بلیت‌های 250هزار تومانی داغ شده است و سروصدایش در فضای مجازی باعث شده تا وزیر ارشاد هم توییتی بنویسد و بگوید که این نوع تئاتر تیر خلاصی است به تئاتر مردمی.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
بسیاری از آنهایی که این روزها مشتاقانه منتظر تماشای آخرین فصل سریال گیم آف ترونز بازی تاج و تخت هستند تا با دیدن صحنه‌های جذاب مبارزه و جنگی این فیلم آدرنالین خونشان بالا برود، دهه شصتی‌هایی هستند که در گیرودار گران شدن دلار و گوجه و پوشک، فراموش کرده‌اند روزگاری خودشان در مدرسه‌‌هایشان بازی‌هایی می‌کردند.
آبگوشت، آش، اشکنه، آلبالوپلو، بریانی، تاس‌کباب، جوجه‌کباب، حلیم، دلمه، دمپختک، دیزی، کوکو، زرشک‌پلو، سبزی‌پلو، قورمه‌سبزی، قلیه‌ماهی، کلم‌پلو، کله‌پاچه، کوفته، مرصع‌پلو و میرزاقاسمی تنها بخشی از غذاهای ایرانی و محلی هستند که هر کدام ‌از آنها طعم و خوشمزگی خاص خود را دارد.
دلم می‌خواهد یک روز بارانی، بی‌خیال کار و زندگی و همه‌‌چیز شوم و فقط زیر چنارهای خیابان ولیعصر قدم بزنم.