13
سه شنبه 2 شهریور 1400
شماره 8296
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انفجار با جرقه یا آب؟

آیا برای معضل خشکسالی در خوزستان چاره‌ای اندیشیده‌ایم؟
رویداد
بیش از 25درصد از هورالعظیم خشک شده و زندگی بیش از 20هزار خانوار ساکن در این منطقه که با پرورش گاومیش و کشاورزی ارتزاق می‌کنند، به مخاطره افتاده.
ویژه
مجلس شورای اسلامی  در ماهی که گذشت روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت از مراسم تحلیف رئیس دولت سیزدهم گرفته تا معرفی اعضای کابینه.
آنها روی کاغذ، به‌سادگی تبدیل به عدد می‌شوند. در دنیای واقعی اما دیگر جان ندارند. آنها در سیل تند اخبار بد و شاید گاهی خوب، گم می‌شوند و فراموش؛ گورهایی بی‌صدا، گورهایی غریبانه. که در مرداد‌ماه بارها رکورد این عددها شکست؛ 555، 580، 620، 684 ... جان از دست رفته. در این دره مرگ آنقدر با سرعت جلو رفتیم و رکوردها را یکی پس از دیگری شکاندیم که براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران در دو هفته گذشته آلوده‌ترین نقطه دنیا به کرونا بوده است.
مسی با صورتی خیس از اشک و آب دماغ.
در‌ ماه مرداد کرونا بیش از پیش در کشور تاخت و تاز کرد؛ این بار به‌دلیل اهمال در پیشگیری و کنترل سویه دلتا که تیرماه از هند به استان‌های جنوبی ایران سرایت کرد، وضعیت فوق بحرانی به‌سرعت سراسر کشور را درگیر کرد.
با خروج نیروهای ناتو و بعد سربازان آمریکایی به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از 20سال بعد از حملات 11سپتامبر 2001 و حمله نظامی بوش به افغانستان از افغانستان، نیروهای طالبان ابتدا در شمال و بعد در جنوب، یورش به شهرها و ولسوالی‌ها استان‌ها را شروع کردند، آن‌هم درحالی‌که در قطر و ابوظبی مذاکرات در ظاهر صلح را با نمایندگانی از دولت مرکزی برای گرفتن بخش از قدرت در این کشور پیش می‌بردند.
در نهمین روز از مرداد بود که شاهد انتشار اخباری مبنی بر حمله شبانه به یک کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان بودیم. این اتفاق از همان نخستین لحظات با واکنش‌های مختلفی همراه شد و این رژیم ادعا کرد که این نفتکش به‌وسیله پهپادهای ایران هدف قرار گرفته بود؛ ادعایی که از همان ابتدا با موضع صریح ایران همراه شد و ایران هرگونه دست داشتن در این اقدام را رد کرد.

رخ منحوس دلتا

کرونا همچنان در صفحات یک روزنامه‌ها جا خوش کرده است
نیروهای طالبان در مرداد ماه با سرعتی باورنکردنی شهرهای کوچک و بزرگ افغانستان را به تصرف خود درآوردند اما کرونا آنچنان سایه سنگینی بر فضای ایران انداخته که موضوع افغانستان در میان اخبار ماه گذشته اهمیتی دست چندم یافت.
وجاهت قانونی ندارد

وجاهت قانونی ندارد

پیمان حاج محمود عطار کارشناس مسائل حقوقی می‌گوید امکان صدور سند مالکیتی بستر رودخانه‌ها به نام دولت وجود ندارد
در سال1397 سازمان جنگل‌ها در سکوت رسانه‌ای تفاهمنامه‌ای با وزارت نیرو منعقد می‌کند که براساس آن بستر رودخانه‌های دائمی و فصلی را از شمار اراضی ملی خارج می‌کند و در بستر وزارت نیرو قرار می‌دهد؛ صدور اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌های کشور به نام «دولت» و به نمایندگی «شرکت‌های آب منطقه‌ای استانی» مهم‌ترین موضوع زیست‌محیطی در حوزه آب کشور است که به‌دلیل بیماری کرونا از توجه‌ها پنهان مانده است.
غایبان حاشیه‌ساز مراسم تحلیف
غایبان حاشیه‌ساز مراسم تحلیف
مراسم تحلیف رئیس دولت سیزدهم تفاوتی خاص با ادوار دیگر نداشت اما شاهد برخی حاشیه‌ها بودیم که در روزهای پس از مراسم تحلیف نیز بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. مهم‌ترین حاشیه‌ها پیرامون غیبت چندمهمان بنا شد.
آخرین صحبت‌های محسن هاشمی، رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با روزنامه ایران مبنی بر این بود که وضعیت فعلی شهر در شرایطی باثبات و توأم با آرامش تحویل داده خواهد شد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با نام صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های ‌اجتماعی، طرحی است که توسط نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد. این طرح پرحاشیه‌ از همان روز نخست انتقادهای بسیاری به همراه داشت.