13
یکشنبه 6 تیر 1400
شماره 8254
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

میدان‌داری در رتبه‌های علمی

دانشگاه‌ها چه شرایطی دارند و با چه مشکلاتی در سال جدید مواجه هستند؟
آموزش عالی
آموزش عالی ایران در 8سال گذشته از فرازها‌و‌نشیب‌های متعددی برخوردار بوده است.
ویژه
استفاده از مواد‌مخدر و افزایش تعداد معتادهای جامعه چالشی را پیش‌روی دولت‌ها قرار داده و در همین راستا هر دولتی تلاش کرده تا با استفاده از ابزارهای قانونی و اجتماعی در مسیر مبارزه با این معضل گام بردارد.
شاخص طلاق یکی از شاخص‌های اجتماعی حساسیت‌برانگیز در کشور ماست و مروری بر آمار چند سال اخیر آن، نکات مهمی را گوشزد می‌کند.
نشر
حال مولفان و ناشران کشور خوب نیست. تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی و نمایشگاه‌های استانی کتاب ضررهای جبران‌ناپذیری به صنعت نشر وارد کرده‌است. رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در خردادماه امسال، اعلام کرد که قیمت کاغذ نسبت به 5سال پیش، از هر کیلو 1800تومان به 16هزار تومان رسیده!
مهم‌ترین مسئله اجتماعی امروز ایران که باید در صدر همه اولویت‌ها قرار بگیرد، توجه به وضعیت کودکان است که سرمایه انسانی آینده و شادی و امید امروز جامعه هستند و به‌دلیل ناتوانی در دفاع از حقوق خود، هرگز صدایشان شنیده نشده است.
نزدیک دو سال از آغاز شیوع کرونا می‌گذرد و بدون تردید فوری‌ترین نیاز سینما همان نخستین چالشی است که دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ با آن روبه‌روست؛ اکران و بازگشت تماشاگران به سالن‌ها. سینمای ایران پیش از کرونا نیز وضعیت مناسبی نداشت.

جامعه‌ نا امید، سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست می‌دهد

گفت‌وگو با رئیس مؤسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی درباره راه‌های مواجهه با جامعه‌ای که تاب‌آوری آن رو به کاهش است
در مقطعی عجیب از تاریخ زندگی می‌کنیم. خبرهای تلخ، آمارهای گزنده و مرثیه‌های ناتمام ما را محاصره کرده‌اند. از سوی دیگر، تورم‌های لجام گسیخته معیشت طیف گسترده‌ای از مردم را دچار مشکل کرده و خط فقر براساس آمارهای رسمی برای یک خانواده با بعد استاندارد چهارنفره از هفت‌میلیون عبور کرده است.
روی خط سقوط

روی خط سقوط

چالش‌های دولت آینده درباره تئاتر ایران چیست؟
ویروس کرونا، صحنه‌های تئاتر را به آتش کشاند؛ هنرهای نمایشی که به نفس مخاطب وابسته‌ بودند، رنگ تماشاگر را از خاطر بردند و سعی کردند
سرگذشت مدرسه‌ها
سرگذشت مدرسه‌ها
تحصیلات ابتدایی تا متوسطه چه شرایطی را در سال‌های اخیر داشته‌اند؟
ارتقای مدیریت آموزشگاهی از سیاست‌های ترسیم‌شده برای وزارت آموزش و پرورش در ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید بود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
آمار جرائم و جنایت در دهه90 افزایشی بوده است. سیرصعودی جرائم در این دهه با وضعیت بد اقتصادی و بیکاری مردم گره خورده است.