• یکشنبه 6 تیر 1400
  • الأحَد 17 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 27

نگرانی عمومی از نسخه جدید برای اینترنت

اخبار غیر رسمی درباره طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی بازتاب‌های گسترده‌ای ایجاد کرده است
«آقا قراره اینترنت رو ببندن؟»، «راست می‌گن اگه فیلترشکن استفاده کنیم جریمه و زندان داره؟»؛ «واتساپ رو فیلتر کنن من چطوری با بچه‌م تو خارج حرف بزنم؟». اینها بخش کوچکی از حرف‌ها و صحبت‌های مردم طی روزهای اخیر است که در اتوبوس، تاکسی و خیابان شنیده می‌شود.

انبار زندگی

شبیه صحرای محشر است انگار؛ یک کویر خشک و بی‌آب و علف. با ردیف کانتینرهای بزرگ آهنی که آرام و رام روی همدیگر سوارند؛ سبز، آبی، قرمز، زرشکی، طوسی؛ بی‌هیچ نور و بی‌هیچ ‌روزنه‌ای. اینجا نشانی از امید نیست و «طفلی به نام شادی، دیریست گم شده‌ست».

مسابقه در‌خشمگین‌کردن مردم

مردم ایران روزهای دشواری را می‌گذرانند. مشقات ناشی از تحریم و نابسامانی اوضاع اقتصادی، تلخی‌های بی‌سابقه ناشی از زندگی زیر سایه کرونا و از دست دادن عزیزان و حتی فراهم‌نبودن امکان سوگواری، نبود و کمبود واکسن و صف سالمندان برای تزریق آن و نیز تلخی‌هایی که به‌جهت سیاسی و  حداقل برای بخشی از جامعه و هواداران گروه‌های سیاسی به‌دلیل ردصلاحیت‌های انتخاباتی رخ داد، نارضایتی‌هایی  ایجاد کرده است.

خوانش‌های متفاوت یک «تصمیم بزرگ»

این‌روزها بحث‌هایی پیش آمده که گویی تغییری در روند توافق در وین ایجاد شده است. برخی تصور می‌کنند که مذاکرات تحت‌تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران قرار گرفته و تغییر دولت بر دیدگاه طرف مقابل تأثیر گذاشته است.

برای دوز اول واکسن مراجعه نکنید

برای دوز اول واکسن مراجعه نکنید

موافقت رهبرمعظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و هفته قوه قضاییه، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات پنج هزار و یکصد و پنجاه و شش تن ۵۱۵۶ از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.