02
یکشنبه 6 تیر 1400
شماره 8254
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موافقت رهبرمعظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

رهبری
به‌مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و هفته قوه قضاییه، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات پنج هزار و یکصد و پنجاه و شش تن ۵۱۵۶ از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
ویژه
سید ابراهیم رئیسی این روزها همزمان در 2جایگاه متفاوت انجام وظیفه می‌کند؛ از یک سو باید به‌عنوان رئیس دستگاه قضا در برخی برنامه‌ها حضور یابد و از سوی دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب به دیدار او می‌روند.
بررسی 2 حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلم‌ها همچنان محور اصلی موضع‌گیری مسئولان کشور است.
یادداشت
انتخابات ریاست‌جمهوری تمام شد و با رأی مردم، سیزدهمین رئیس دولت منتخب ایران تا چند وقت دیگر زمام امور را به‌دست می‌گیرد.

دست‌انداز جدید در احیای برجام

آژانس تمدید توافق اسفندماه را می‌خواهد اما ایران هنوز پاسخی به این درخواست نداده است
دیپلماسی
توافق ایران و آژانس تبدیل به چالش پیش‌روی مذاکرات وین می‌شود؟ این سؤالی است که ابهام‌های دور هفتم مذاکرات احیای برجام را بیشتر کرده است.
خوانش‌های متفاوت یک «تصمیم بزرگ»

خوانش‌های متفاوت یک «تصمیم بزرگ»

این‌روزها بحث‌هایی پیش آمده که گویی تغییری در روند توافق در وین ایجاد شده است. برخی تصور می‌کنند که مذاکرات تحت‌تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران قرار گرفته و تغییر دولت بر دیدگاه طرف مقابل تأثیر گذاشته است.
رئیسی، رئیس‌جمهور همه ایران باشد
جبهه اصلاحات ایران، برای نخستین‌بار پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم اعلام موضع کرد و در بیانیه‌ای ضمن تکرار انتقادهای قبلی خود به نحوه برگزاری انتخابات1400 از رئیس‌جمهوری منتخب خواسته که «عملاً رئیس‌جمهور همه ایرانیان باشد».