13
دو شنبه 17 خرداد 1400
شماره 8237
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازگشایی مدارس در مهر؛ بایدها و نبایدها

یادداشت یک
اخبار بازگشایی مدارس در مهرماه 1400این روزها به‌عنوان یکی از اخبار مهم رسانه‌هاست که درصورت واکسیناسیون معلمان در مردادماه، آموزش و پرورش آماده بازگشایی حضوری مدارس خواهد بود.
ویژه
درحالی‌که بسیاری از کشورها با برنامه‌های گسترده برای واکسیناسیون جمعیت خود در برابر کووید-19پیش می‌روند، نیاز فوری به واکسیناسیون معلمان مطرح شده است.
سال تحصیلی 1399- 1400سرانجام به پایان رسید و مادرها نفس راحتی کشیدند.
آموزش و پرورش هم مانند بسیاری از بخش‌های دیگر، دو سال پیاپی ناشناخته بحران قرن را با تمام فراز و نشیب‌هایش تجربه کرد.
با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی‌های بهمن و اسفندماه 1398، امید بر این بود که پس از تعطیلات نوروز 1399مدارس بازگشایی شود.
با توجه به اینکه بسیاری از کشورها بر این باورند که معلمان، کارورزان خط مقدم هستند و باید در اولویت قرار گیرند، اما بسیاری از کشورها نیز به این مسئله اعتقادی ندارند و سایر مردم را براساس نیاز در اولویت قرار می‌دهند.

مشروط به ماسک

آخرین یافته‌ها درباره واکسیناسیون بچه‌های زیر 18سال
کشورهای اروپایی در انتظار تصمیم نهایی کمیسیون اروپا هستند تا تکلیف واکسیناسیون کودکان بالای 12سال را مشخص کند.
معلم‌ مشتاق و خانواده‌ نگران

معلم‌ مشتاق و خانواده‌ نگران

خبر بازگشایی مدارس بعد از واکسیناسیون معلم‌ها و دانش‌آموزها هر چند از جانب معلم‌ها مورد‌استقبال قرار گرفته است اما برخی در رابطه با نگرانی والدین نسبت به واکسیناسیون دانش‌آموزان هشدار می‌دهند
وعده واکسیناسیون معلم‌ها و دانش‌آموزان، امید بازگشایی مدارس را قوت بخشیده است و بسیاری از معلم‌ها، ‌دانش‌آموزان و والدین منتظر هستند تا از بند آموزش مجازی رها شوند.
یار دبستانی من
یار دبستانی من
فعالان کسب‌و‌کارهای وابسته به محیط‌های آموزشی امیدوارند با بازگشایی مدارس وضعیت فروش از رکود خارج شود. آنها به‌ویژه روی خرید والدین برای بچه‌های دبستانی حساب کرده‌اند
کرونا بیش از 2میلیون شغل را در ایران از بین برد که بخشی از این مشاغل از دست رفته، مربوط به محیط‌های آموزشی بودند چرا که حیات کسب‌وکارهای بسیاری به پویایی مدرسه و دانشگاه، گره خورده است؛ از سوپرمارکت‌های نزدیک مدارس گرفته تا زیراکسی‌های داخل دانشگاه‌ها، از دوزندگان مانتوهای مدارس گرفته تا فروشندگان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و رانندگان سرویس دانش‌آموزان.