13
یکشنبه 10 اسفند 1399
شماره 8170
درنگ
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تخیلی خیلی دور خیلی نزدیک درباره ولیعصر

شمایل طولانی‌ترین خیابان ایران در قرن بعدی چطور تغییر خواهد کرد؟
تصور تهرانی دیگر کار آسانی نیست. تخیل درباره پایتختی که در گوشه ذهن ما همواره خیابان‌هایش میزبان شلوغی و به‌هم ریختگی و شلختگی بوده، نیاز به داده‌های بسیاری دارد.
ویژه
کرونا هم خیابان‌های تهران را خلوت نکرد، بلکه فقط از تعداد مسافران حمل‌ونقل عمومی کاست.
کمبود اتوبوس یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه حمل‌ونقل عمومی تهران است و روزهای کرونایی موجب شد تا این کمبود بیش از پیش به چشم بیاید، با نیم نگاهی به اعداد و ارقام بودجه سال آینده شهرداری و همچنین بودجه درنظر گرفته شده از جانب دولت در حوزه مدیریت شهری باید گفت که نمی‌توان برای رفع کامل این مشکل امید چندانی داشت.
یادداشت یک
تصور کردن آینده نیاز به تخیلی قوی دارد.
تهران در دهه اول 1400با چه تغییراتی همراه خواهد شد؟

کمی امن‌تر؛ کمی آرام‌تر

2عضو شورای شهر تهران معتقدند که اجرای طرح‌هایی مانند توسعه مترو، ایجاد خیابان کامل و... می‌تواند نوید شهری آرام‌تر، امن‌تر و انسان‌محور به شهروندان تهرانی بدهد
ممکن است، برای شما هم پیش آمده باشد که یک روز صبح از مسیر همیشگی خود در تهران راهی محل کار یا خانه یک دوست شده باشید و در میانه راه متوجه شوید که یک ایستگاه جدید تاکسی در نزدیکی خانه‌تان سبز شده است یا پیاده‌رویی که چاله‌های قدیمی شهر را در خود جای داده بودند، حالا با سنگفرش‌ها یکدست پوشانده شده‌اند؛ شاید به‌نظر برسد که این تغییرات یک شبه در محله شما رخ‌ داده‌اند اما برای هر تغییر در چهره این شهر بزرگ، برنامه‌های بسیاری مانند تکه‌های پازل کنار هم چیده می‌شوند.
کاملاً انسانی

کاملاً انسانی

تصویری از تهران با خیابان‌هایی که کامل می‌شوند
تهران زیر سلطه خودروها و موتورهاست.
بازگشت به نوگرایی
بازگشت به نوگرایی
نگاهی به شمایل خیابان لاله‌زار در دهه پیش‌رو
حالا بهترین لباس‌هایتان را بپوشید که قرار است به لاله‌زار برویم. مثل آن سال‌ها که هر چه قرار بود یکباره از تجدد و فرهنگ صید کنیم، در این خیابان بود؛ لاله‌زاری که به «شانزه‌لیزه تهران» معروف بود و با تلاش‌هایی قرار است دوباره به پهنه‌ای فرهنگی و تاریخی بدل شود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
در دوره‌هایی که مترو به بهره‌برداری رسیده است تکمیل و توسعه آن در دوره‌ها و مدیریت‌های متعدد شهری دنبال شد تا به مرور مناطق بیشتری از متروی شهر تهران سهم داشته‌باشند.