13
سه شنبه 15 مهر 1399
شماره 8056
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نوبت غرب است که تهران را بشناسد

مروری بر گفته‌های مهمانان سرشناس و خارجی تهران
پایتخت 224ساله، حوادث، تغییرات، رویدادها و آمد و شدهای بسیاری را به چشم دیده است؛ شهری با داستان‌های هزار و یک شب که سیاحان و سیاستمداران و هرگونه آدم علاقه‌مند به شرق را همواره به سوی خود کشانده است.
ویژه
نوشتن از تهران و گذشته این شهر آسان است، اما گفتن از مردمانی که زیر پوست این شهر قدمی بزرگ برداشته‌اند، مانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه است.
اگر بخواهید تهران را به کسی که تا به حال گذرش به این شهر نخورده است، نشان دهید، به ‌نظرتان کدام کوچه، مغازه، راسته و... آنقدر ارزش دارد که به ‌عنوان بهترین نقطه تهران در ذهن آن مهمان ثبت شود؟ بدون شک هر فردی با توجه به علائق شخصی‌ و تجربه‌ زیسته‌اش از تهران به این سؤال پاسخ می‌دهد، یک چهره سیاسی با تکیه بر ذهن تحلیل‌گر خود گزینه‌ای را انتخاب می‌کند و یک هنرمند نیز از دریچه هنر میزبانی را می‌پذیرد.

تنها برای تهران

خرده‌روایت‌هایی از ترین‌های پایتخت از نخستین مجموعه ورزشی تا مرتفع‌ترین برج غیرمسکونی و موارد دیگر
تهران «ترین»‌های بسیاری دارد؛ شهر سیالی که بلندترین خیابان خاورمیانه، بزرگ‌ترین الماس صورتی دنیا، مدرن‌ترین پاساژ‌های ایران، مرتفع‌ترین برج غیرمسکونی کشور و هزار و یک مکان و زمان و اتفاق خاص را در دل خود جای داده است؛ پایتختی که همه با تمام گلایه‌هایی که از ‌آن دارند در نهایت دوستش دارند؛ حداکثر مثل فرزندی که از او دلخوریم اما دوستش داریم و نمی‌توانیم از او صرف‌نظر کنیم.
خطاب به تهران، با درد و اندوه

خطاب به تهران، با درد و اندوه

متخصصان حوزه‌های مختلف، تهران را چگونه می‌بینند و چه مشکلاتی در پایتخت آنها را کلافه کرده است؟
شب می‌توانست واقعا از تهران دور باشد. تهران می‌توانست همیشه نور و کوچه‌هایش به قول آن ترانه‌ نوستالژیک یادآور غرور باشد.
میعادگاه تمام شناسنامه‌های پایتخت
میعادگاه تمام شناسنامه‌های پایتخت
مرور خاطرات میدان آزادی به‌عنوان یکی از نمادهای اصلی شهر تهران به قلم 3روزنامه‌نگار
آزادی؛ برجی که در زمان ساخت شهیاد نام داشت و قرار بود یادمانی برای 2500 سال شاهنشاهی؛ ایران باشد، اما با یک چرخش بزرگ نماد انقلاب سال ۵۷ تلقی شد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8056