04
سه شنبه 15 مهر 1399
شماره 8056
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گذار از دولت توزیع‌گر

یادداشت
دولت و ساختار اقتصادی آن همواره براساس کارکرد توزیع منابع شکل گرفته است. به این صورت که وظیفه اصلی دولت توزیع درآمد ناشی از فروش نفت و سایر منابع کشور تعریف شده است.
ویژه
خبر: سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه‌ای از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد گزارش عملکرد 6‌ماه اول اعتبارات خود را ارسال کنند؛ زیرا هرگونه ابلاغ تخصیص اعتبارات هزینه‌ای در 3 ‌ماه سوم سال‌جاری پس از تأیید گزارش عملکرد آن دستگاه برای دستیابی به اهداف مصوب از سوی امور بخشی ذیربط مربوطه در این سازمان قابل اقدام خواهد بود.
حمل و نقل
توقف پذیرش پروازهای مسافری در مسیر ایران و ترکیه در فرودگاه‌های این کشور فقط سه روز دوام آورد و از دیروز با اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد مسافرت در این مسیر از چهارشنبه از‌سر‌گرفته‌شود.
سوخت ماشین رانت‌خواهی بازارهای مواداولیه از کجا تأمین می‌شود؟

آشوب بازار فولاد با موتور تولیدکننده‌های قلابی

تولیدکننده‌های غیرواقعی با دریافت مجوزهای صوری و کاذب، در حال درو کردن رانت گسترده حاصل از تفاوت قیمت مقاطع فولادی در بورس با بازار سیاه هستند
صنعت
سیاست سرکوب قیمت‌ها و صدور مجوز‌های غیرواقعی از وزارت صنعت در بازار فولاد منجر به توزیع رانت گسترده بین دلالان شده است.
اوج‌گیری طرح‌های پوپولیستی در اقتصاد

اوج‌گیری طرح‌های پوپولیستی در اقتصاد

سیدعلی موسوی، نماینده ملکان در مجلس، از تقدیم 2طرح جدید به هیأت رئیسه مجلس خبر داده که براساس یکی از این‌طرح‌ها به نوزادان سهام داده خواهد شد و خانوارهای بدون خودرو هم بدون یک ریال پول می‌توانند ماشین‌دار شوند.
تجویز رژیم لاغری برای دلار 4200تومانی
دبیر ستاد تنظیم بازار: در نیمه نخست امسال فقط به 5قلم کالا شامل روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو و ذرت؛ 3میلیارد دلار با نرخ 4200تومان تخصیص یافت
دولت امسال 6میلیارد دلار را با نرخ 4200تومان برای واردات کالاهای اساسی درنظر گرفته که نسبت به سال گذشته 8میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.