08
سه شنبه 15 مهر 1399
شماره 8056
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بخشنامه رعایت عفاف و حجاب در تورهای گردشگری

نکته روز
اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران با صدور بخشنامه‌ای از آژانس‌های مسافرتی خواست عفاف، حجاب و حقوق شهروندی در تورهای داخلی و خارجی رعایت شود.
پیگیری گزارش
پس از انتشار خبرهای مرتبط به وقف انفال و منابع طبیعی همچون وقف بخش‌هایی از کوه دماوند و پیگیری ماجرای وقف 5600 هکتار جنگل هیرکانی آقمشهد ساری در روزنامه همشهری، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به منظور «حمایت از انفال و ثروت‌های عمومی» و «جلوگیری از تصرف مالکانه و دست‌اندازی گروه‌های سودجو»، لایحه «اصلاح تبصره ۶ ماده واحده الحاق دو تبصره به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه» را به کمیسیون لوایح هیات دولت ارائه کرد.

احتمال طغیان مرگ‌های کرونایی در هوای‌آلوده

دانشگاه هاروارد: افزایش یک میکروگرم ذرات معلق در هوا، 15درصد فوتی‌های ناشی از کرونا را بیشتر می‌کند / معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست: میزان ابتلا به کرونا در هوای آلوده در ماه‌های آینده بیشتر می‌شود
آلودگی هوا
ذرات معلق طی هفته‌های اخیر در شهرهای کشور افزایش یافته و ممکن است همه‌گیری بیشتر کرونا با آلودگی هوا تکمیل شود. طبق بررسی‌های علمی انجام‌شده توسط دانشگاه هاروارد، به ازای افزایش هر میکروگرم ذرات کمتر از ۲.۵میکرون، 15درصد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا افزایش پیدا می‌کند.