02
سه شنبه 15 مهر 1399
شماره 8056
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که درباره قره‌باغ مشکل امنیت در مرزها داریم یا خیر، گفت: در همسایگی ما در شمال کشور ، بین 2 کشور مسائلی اتفاق افتاده که از نظر وزارت کشور، امنیت داخلی ما که از مرزها تا اقصی نقاط کشور است اولویت بالایی دارد و هر منطقه مرزی ما جزئی از امنیت ملی ماست و نیروهای مسلح و انتظامی ما دقیق مناطق مرزی را کنترل می‌کنند.
رضا نصری، حقوقدان بین‌الملل با انتشار مطلبی درباره احتمالات انتخاب جو بایدن و یا دونالد ترامپ در آمریکا در ماه‌های آینده نوشت: یکی از تفاوت‌های مهم میان «بایدن» و «ترامپ» در این است که بایدن قائل به چندجانبه‌گرایی و بهره‌برداری از نظم و سازوکارهای متعارف بین‌المللی در راستای تحقق اهداف سیاست خارجی آمریکاست؛ حال اینکه ترامپ صرفاً قائل و قادر به توسل به روش‌های نامتعارف و خارج از چارچوب‌هاست.
گزارش
رئیس قوه قضاییه دیروز گفت دشمن به‌دنبال القای یأس است و امروز امیدآفرینی راهبرد اساسی نظام است؛ سخنی که رئیس‌جمهور هم پیش‌تر به آن اشاره کرده و گفته بود القای ناکارآمدی محور اصلی جنگ روانی دشمن است.

خطر قانونگذاری پشت درهای بسته

معاون اول رئیس‌جمهور: امر قانونگذاری باید منحصر به مجلس شورای اسلامی باشد/ قانونگذاری شفاف و علنی باشد، چرا که نمی‌توان پشت درهای بسته قانون تصویب و برای مردم تصمیم‌گیری کرد
قانونگذاری
انتقادهای یک سال گذشته دولت و مجلس درباره تعدد نهادهای قانونگذاری در کشور بالا گرفته است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، روز دوشنبه، در جلسه بررسی راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری، تعدد مراجع قانونگذاری در کشور و مشخص نبودن حدود اختیارات قوا را ازجمله ایرادات موجود در اداره کشور دانست و گفت: با اتکا به سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، می‌توان بخش زیادی از این ایرادات را برطرف کرد.
رئیس‌جمهور: جنگ اقتصادی ادامه نمی‌یابد

رئیس‌جمهور: جنگ اقتصادی ادامه نمی‌یابد

همه آنهایی را که علیه ایران صحبت می‌کنند با آمار و ارقام، به مجادله می‌طلبیم
رئیس‌جمهور با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی آمریکا گفت: تردید ندارم که این جنگ اقتصادی دشمن برای مدت طولانی نمی‌تواند ادامه یابد و دشمنان تسلیم مقاومت ملت ایران خواهند شد و ما دشمن را وادار به تسلیم خواهیم کرد.
مجلس را وتو می‌کنند
مجلس را وتو می‌کنند
اگر تعدد برخی قوانین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موانعی جلوی پای مردم ایجاد می‌کند و باعث تشدید بوروکراسی می‌شود، یک آسیب دیگر هم طی سال‌های گذشته به آن اضافه شده و آن تکثیر مراجع قانونگذاری است.