5سال بعد از آنکه ترکانخاتون مغول توانست با آن صورت زیبا و کلاهگیس پر دردسر روایت سربداران را بهسامان برساند و جلوی دوربین قرار بگیرد، نخستین سوپراستار زن سینمای بعد از انقلاب در اوج شهرت بود.
دهه60 دارد به پایان خود نزدیک میشود؛ جنگ اما همچنان هست. موسیقی نفسهایی کمجان با فاصلههایی طولانی از هم میکشد اما زنده است. محمدرضا لطفی ایران را ترک کرده است.
البته تا وقتیکه جنگ شهرها شروع نشده بود، مردمی که دور از جبههها و خاکریزهای مقدم بودند، تصور چندانی از آن نداشتند. در آن روزهایی که خوزستان زیر چکمههای بعثیها بهخود میلرزید.چهبسا که عدهای برای تفریحات دل به جاده چالوس و هراز و شبیه آن میدادند
در ایران فقط نسل سوم پاترول معروف به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ از سال ۱۳۶۴ هجری خورشیدی تولید در واقع مونتاژ شد. سال ۱۳۷۲، تجهیزات بیشتری مانند هیدرولیک فرمان، کولر، رینگ پهن
سالهاست که از تختهسنگ وسط میدان تجریش چیزی معلوم نیست جز تکهای از نوک آن؛ تختهسنگ بزرگی که اگر زبان به سخن میگشود، از حادثهای میگفت که 31سال پیش، نه مردم تهران که همه کشور را شوکه کرد. تختهسنگ اما مدتهاست که آرام و بیصدا در دل زمین خوابیده.
کمدی سرخوش، روان و راحت «اجارهنشینها» نمودی بارز از توانایی مهارت و هوشمندی داریوش مهرجویی در بهترین دوران حرفهایاش است. در حالی که کمدیهای دهههای 60 اغلب در حد «مردی که موش شد» احمد بخشی و «ماموریت» حسین زندباف بود.
صنعت داروسازی ایران در سال66 افزون بر 80درصد داروی موردنیاز مردم را در 35واحد داروسازی تولید میکرد که در مواردی نیاز به واردات داروی خارجی را از میان برداشته بود.