• شنبه 8 دی 1397
  • السَّبْت 20 ربیع الثانی 1440
  • 2018 Dec 29

خانه‌تکانی سعودی

33 مقام سعودی با تصمیم سلمان تغییر کردند
بار دیگر فرمان‌های شبانه پادشاه عربستان به خبر اول رسانه‌ها تبدیل شد؛ فرمان‌هایی که در نتیجه آنها یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در کابینه سعودی در عصر ملک‌سلمان شکل گرفته است.

دانشگاه‌های بی‌ضابطه

ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور مصوبه‌ای است که براساس قانون برنامه ششم باید اجرایی شود؛ طبق این قانون دانشگاه‌های بزرگ استان‌ها با تجمیع دانشگاه‌های کوچک و ضعیف در قالب یک دانشگاه باید سعی کنند شاخص‌های علمی را ارتقا دهند.

پیام تغییرات در عربستان

4سال پیش در چنین روزهایی با مرگ عبدالله و به قدرت رسیدن سلمان، دوران جدیدی در عربستان سعودی آغاز شد.

حریم تهران و مسائل مبتلا به آن

از زمانی که یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم پیشنهاد الحاق یک بند و 3تبصره به ماده99 قانون شهرداری را داد و با پیگیری و سماجت وی و با همه انکار و مقاومت معاون وقت هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور به تصویب رسید، حریم و حدود آن به یکی از مسائل جدی شهرداری‌های واقع در بخشی از مجموعه شهری تهران تبدیل شد.

سیل، تجریش را برد

سال‌هاست که از تخته‌سنگ وسط میدان تجریش چیزی معلوم نیست جز تکه‌ای از نوک آن؛ تخته‌سنگ بزرگی که اگر زبان به سخن می‌گشود، از حادثه‌ای می‌گفت که 31سال پیش، نه مردم تهران که همه کشور را شوکه کرد. تخته‌سنگ اما مدت‌هاست که آرام و بی‌صدا در دل زمین خوابیده.

ظریف در کانون حمله مخالفان

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه این‌روزها کانون حملات مخالفان است. هر روز بهانه جدیدی برای حمله به وزیر امور خارجه از سوی جناح مخالف دولت پیدا می‌شود. پس از ماجرای صحبت‌های ظریف درباره وجود پولشویی در کشور که کار به طرح استیضاح ظریف در مجلس کشید، آنها با دقت و ظرافت بیشتری در سخنان ظریف برای یافتن بهانه‌ای جهت حمله به وی هستند. در جدیدترین نمونه این حملات، دیروز محمد حسین صفار هرندی در نماز جمعه و محمد جوادلاریجانی در برنامه دستخط، ظریف را نشانه گرفتند.

جشنواره فقط در فهرست فیلم‌ها شده است

روزهای کشدار قبل از آغاز جشنواره فیلم فجر همواره برای فیلمسازان متقاضی حضور در مسابقه،سراسر عجله و بیدارخوابی بوده ‌است.

بهبود وضعیت ‌محلات کم‌برخوردار