04
سه شنبه 23 اسفند 1401
شماره 8735
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کاشف فروتن برنج هاشمی

چهره روز
یوسف هاشمی‌زاده، کشاورز گیلانی که کاشف برنج معروف هاشمی به شمار می‌رود، در سن 75سالگی درگذشت.
ویژه
خبر: اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اصلاحات آیین‌نامه اجرایی لایحه مولدسازی دارایی‌های دولت را تصویب کردند.
معاون اقتصادی بانک مرکزی می‌گوید: رشد اقتصادی ایران در فصل پاییز امسال به 5.3درصد رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 4.8درصد بود.
مسکن
مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید: اعمال برخی سیاست‌های نادرست در حوزه مالکیت و اجاره مسکن، در عمل سرمایه‌گذاری در این بخش را کاهش داده و سرمایه‌ها را به سمت موقعیت‌های بهتر در کشورهای همسایه سوق داده است.

دستمزد کارگران چقدر می‌شود؟

تصویب‌نشدن هزینه معیشت خانوارهای کارگری، مذاکرات مزدی را به بن‌بست کشانده است
گزارش
آمارهای دولت در حوزه نرخ تورم و پافشاری نمایندگانش در کمیته مزد برای تعیین ارقام حداقلی برای هزینه معیشت خانوارهای کارگری، به اختلاف‌نظر عمیق میان شرکای اجتماعی در تعیین هزینه سبد معیشت و دستمزد کارگران در سال 1402تبدیل شده و این موضوع عملاً چانه‌زنی‌های مزدی نمایندگان دولت، کارفرمایی و کارگری را با چالش مواجه کرده است.

میوه شب عید را از کجا بخریم؟

اگرچه برای تامین بازار میوه شب عید از قبل پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شود و روزهای آخر سال این ذخایر به فراوانی در دسترس مردم قرار می‌گیرد اما از آنجا که خریدهای شب عید معمولا به‌صورت عمده انجام می‌شود، شهروندان برای مدیریت هزینه‌های خود بهتر است اطلاعات بیشتری از تفاوت قیمت اقلام مورد نیاز در مراکز توزیع مختلف داشته باشند.
دانش‌بنیان‌ها درراه ورود به بورس
رئیس سازمان بورس از برنامه بازار سرمایه برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان دربورس خبرداد. به گزارش همشهری، مجید عشقی در نشست خبری دیروز با اشاره به انجام کارهای دیجی‌‌کالابرای پذیرش، گفت: سهام پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و پالایشگاه شازند نیز به‌زودی عرضه می‌شود.