• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187778
+
-

دانش‌بنیان‌ها درراه ورود به بورس

رئیس سازمان بورس از برنامه بازار سرمایه برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان دربورس خبرداد. به گزارش همشهری، مجید عشقی در نشست خبری دیروز با اشاره به انجام کارهای دیجی‌‌کالابرای پذیرش، گفت: سهام پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و پالایشگاه شازند نیز به‌زودی عرضه می‌شود.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه برای تسهیل پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان با دولت و مسئولان ذیربط در حال مذاکره هستیم، گفت: درخصوص پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به وقفه‌ای که قبلا ایجاد شده بود، برخی از این شرکت‌ها از پذیرش منصرف شده بودند، اما اکنون با آسان‌سازی روندها بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان مجددا خواهان پذیرش در بازار سرمایه هستند که در این رابطه می‌توان به دیجی‌کالا اشاره کرد. عشقی با بیان اینکه دیجی‌‌کالا درحال انجام کارهای پذیرش است و به محض تکمیل پرونده سایر مراحل انجام خواهد شد اضافه کرد: تعداد زیادی از این شرکت‌ها در انتظار ورود به بورس هستند با توجه به شرایط بازار، روند پذیرش طی 2‌سال اخیر کند شد که البته باتوجه به وضعیت بازار، منطقی بود. او با بیان اینکه ضوابط سختگیرانه پذیرش شرکت‌های اقتصاد دیجیتال درحال اصلاح است، توضیح داد: معتقدیم سهم بازار سرمایه از استارت‌آپ‌ها باید بسیار افزایش پیدا کند و این به‌معنای حمایت ما از آنها نیست؛ بلکه باید نقش این شرکت‌ها در بازار افزایش یابد و پررنگ شود.

ستاره خلیج‌فارس در راه بورس
عشقی همچنین درباره ورود سایر شرکت‌ها به بورس گفت: عمده شرکت‌هایی که در آستانه ورود به بازار قرار داشتند را پذیرش کردیم و تعداد کمی پذیرش‌نشده باقی مانده است. پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از نظر ابعادی، شرکت بزرگی محسوب می‌شود که هنوز به بازار سرمایه ورود نکرده، پالایشگاه شازند نیز هنوز وارد بورس نشده است و در آینده این دو شرکت عرضه خواهند شد. رئیس سازمان بورس همچنین درباره افزایش دامنه نوسان بورس گفت: افزایش دامنه نوسان‌ سیاستی است که سازمان بورس از پیش آن را مدنظر قرار داده است امادر این خصوص باید شرایط و توان بازار درنظر گرفته شود. درحال حاضر زمان مشخصی برای افزایش دامنه نوسان مدنظر نداریم اما به‌طور کلی دامنه نوسان تا ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

پرداخت سود سهام عدالت تا هفته آینده
رئیس سازمان بورس همچنین درمورد آخرین وضعیت پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: از مجموع شرکت‌های سبد سهام عدالت، برخی شرکت‌ها هنوز سود خود را واریز نکرده‌اند. از ۳۶ شرکت بورس 6 یا7شرکت سود خود را واریز نکردند یا ناقص واریز کردند. قرار است تا پایان امروز بخش مهمی از سود واریز شود. اگر این اتفاق رخ دهد فرایند واریز سود شنبه و یکشنبه هفته آینده انجام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید