04
سه شنبه 2 اسفند 1401
شماره 8719
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بی‌نیازی از سوئیفت

چهره روز
محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به توافقاتی که بین ایران و روسیه در حوزه اتصال کانال مالی 2کشور رخ داده، برای ارسال پیام‌های بانکی دیگر نیازی به سوئیفت نداریم.
ویژه
خبر: بررسی رسانه‌ها نشان می‌دهد: در روزهای اخیر، اجاره کارت ملی افراد برای خرید ارز سهمیه‌ای و فروش آن به قیمت آزاد، به حوالی 2میلیون تومان رسیده است.
یک سؤال باقی می‌ماند، کسانی که بخواهند برای سرمایه‌گذاری یا سایر نیازهای غیراز دامنه تعریف‌شده بانک مرکزی برای تخصیص ارز خدماتی، ارز بخرند، چه اقدامی باید انجام دهند؟
ترکیب دیروز معاملات بازار سهام
طلا و ارز
صرافی‌ها تاکنون می‌توانستند نسبت به خرید اسکناس ارز در بازار متشکل ارزی اقدام کرده و در فرصت معین آن را با کارمزد مصوب به متقاضیان مصارف ارزی خدماتی و تا سقف 5هزار یورو برای هر کد ملی به فروش برسانند.

زلزله در چهار راه استانبول

بانک مرکزی از امروز به مداخله‌گر فعال در بازار ارز تبدیل می‌شود از امروز همه مبادلات ارزی در بازارهای غیررسمی و بر مبنای نرخ کانال‌های تلگرامی مستقر در خارج از کشور، قاچاق تلقی می‌شود
گزارش
قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری روی دلار آمریکا و یورو مراقب پاتک ارزی دولت به سبزه‌میدان و چهاراه‌استانبول باشید.
مبادلات طلا در مرکز مبادله ارز و طلا

مبادلات طلا در مرکز مبادله ارز و طلا

طبق اعلام بانک مرکزی یکی از کارکرد‌های جدید مرکز مبادله ارز و طلا امکان مبادله طلا در این بازار است اما بانک مرکزی هنوز جزئیاتی درباره نحوه و چگونگی مبادله طلا در این‌باره ارائه نکرده و فعلا خبری از دستورالعمل و آیین‌نامه‌های آن نیست.
ثبت رکوردهای تازه برای دلار و سکه
ثبت رکوردهای تازه برای دلار و سکه
اطلاعیه‌های بانک مرکزی و سخنان رئیس‌کل این بانک در روز گذشته عمدتا معطوف به منابع و مصارف ارزی واقعی کشور بود و هنوز مشخص نیست برنامه‌های بانک مرکزی برای بازار آزاد که بخشی از آن براساس نیاز‌های واقعی نیست و مبتنی بر ابزاری برای پوشش تورم است، چیست.