• سه شنبه 2 اسفند 1401
  • الثُّلاثَاء 30 رجب 1444
  • 2023 Feb 21

صنعت لیزر ایران در قله جهانی

تلاش دانشمندان ایرانی برای توسعه محصولات لیزر در حوزه‌های صنعتی و پزشکی باعث قرار گرفتن کشورمان در میان ۱۰تولید‌کننده برتر لیزرهای پیشرفته جهان شده است
صنعت لیزر ایران در چند سال اخیر توانسته از مرحله وابستگی به واردات عبور کرده و به مرحله خودکفایی در ساخت و حتی صادرات برسد. به همین دلیل است که می‌توان ایران را در زمره 10کشور برتر دنیا در حوزه لیزر دانست. به‌گفته حمید لطیفی، دبیر ستاد لیزر ایران 80محصول فوتونیکی دانش‌بنیان در کشور تولید می‌شود.

زلزله در چهار راه استانبول

قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری روی دلار آمریکا و یورو مراقب پاتک ارزی دولت به سبزه‌میدان و چهاراه‌استانبول باشید.

عبرت‌‌آموزی از تجربیات تلخ

در رابطه با مشکل مهم بازار ارز ذکر چندنکته ضروری است. نخست این که در نگاه کلان، سیاست‌های ارزی نسبت به گذشته تغییری نکرده و همچنان همان سیاست‌های انفعالی در قبال بازار غیررسمی دنبال می‌شود.

جنوب شهر،نفس تازه کرد

توسعه کمربند سبز تهران در حال تکمیل است و تا 2 سال دیگر به پایان خواهد رسید؛ با این تفاوت که در این دوره به بخش‌های جنوبی شهر بیشتر توجه شده است. دیروز فاز اول درختکاری در کمربند سبز شهر با حضور شهردار و دیگر مسئولان شهری انجام شد.

ماجرای مسمومیت مرموز

از 9آذر تا پایان بهمن امسال 217دانش‌آموز قمی دچار مسمومیت‌هایی شده‌اند که به‌صورت سریالی در مدارس این استان تکرار می‌شود. البته بروز مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسید کربن در ایام سرد سال اتفاق تازه‌ای نیست، اما پیگیری‌های همشهری نشان می‌دهد که مسمومیت‌های رخ داده درباره دانش‌آموزان از مونوکسید کربن نبوده است.

چند درصد افراد جامعه تحت پوشش فیبر نوری هستند؟