4
چهار شنبه 11 تیر 1399
شماره 7976
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تعیین تکلیف وام مستأجران تا پایان تیرماه

وزیر راه می‌گوید تسهیلات اجاره در قالب ودیعه پرداخت می‌شود و مستأجران اقساط آن را نمی‌پردازند
مسکن
اوضاع بازار اجاره فعلاً زیر سایه مصوبه ستاد مقابله با کرونا آرام شده و از آنجا که طبق این مصوبه نه مراجع قانونی مجاز به صدور حکم تخلیه هستند و نه صاحب‌خانه‌ها می‌توانند مبلغ اجاره را بیش از رقم مصوب افزایش دهند، خطر بروز بحران در حوزه مستأجران منتفی شده است؛ اما همچنان این قشر نیازمند حمایت‌هایی هستند تا هم در دوره پساکرونا سرپا بمانند و هم اگر قرار است به تازگی قرارداد اجاره‌ای منعقد کنند، قادر به ادای تعهدات خود باشند.
ویژه
روند صعودی قیمت طلا و سکه در مبادلات دیروز هم ادامه یافت و قیمت سکه برای نخستین بار در تاریخ اقتصاد ایران از مرز 9میلیون تومان عبور کرد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان از موافقت بانک مرکزی با راه‌اندازی شعبه غضنفر بانک افغانستان در چابهار خبر داد.
بورس
چشم‌انداز اقتصاد تورمی و کاهش نرخ بهره به‌عنوان 2سوخت پرقدرت هر روز بورس را با رشد‌های بیشتری مواجه می‌کند و منجر شده است شاخص بورس فقط از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 200درصد رشد کند.
شرکت چساپیک انرژی، غول صنعت حفاری نفت شیل آمریکا، به‌علت انباشت بدهی ناشی از سقوط قیمت‌های نفت اعلام ورشکستگی کرد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: ما طرفدار آزادسازی ارز هستیم و معتقدیم که باید ارز ۴۲۰۰ تومانی به‌صورت کامل حذف شود؛ اما مشروط به اینکه اقشار آسیب‌دیده از محل آزادسازی ارز با سیاست‌های جبرانی موردحمایت قرار گیرند.

مواد غذایی در خرداد چقدر گران شد؟

تورم
تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که 3قلم کالا شامل سیب زرد درختی به‌دلیل فصلی بودن عرضه آن به همراه برنج خارجی و مرغ بیشترین افزایش قیمت را در خردادماه امسال نسبت به اردیبهشت تجربه کرده و رشد قیمت این 3قلم کالا 2رقمی بوده است و بقیه کالاها رشد قیمت کمتر از 10درصد داشته و حتی برخی کالاهای خوراکی شامل پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی به‌دلیل برداشت بیشتر این محصولات در فصل بهار و عرضه آن به بازار در خرداد نسبت به اردیبهشت‌ماه بیش از 20درصد ارزان‌تر شده است.
عکس خبر
رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی باردیگر شعب بانک‌ها را به یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا تبدیل و برخی شعب را به تعطیلی کشانده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با یک صعود خیره‌کننده نزدیک به 65هزار واحد رشد کرد و با قدرت از مرز یک میلیون‌و500هزار واحد عبور کرد.
در جریان فروش سهام دولت در قبال صندوق دارا یکم، برخی از افراد همزمان از طریق کارگزاری و بانک نسبت به خرید این سهام اقدام کردند، اما طبق مقررات قرار شد به هر نفر معادل 2میلیون تومان از سهام دارا یکم تخصیص پیدا کند و اضافه پرداخت این افراد به حسابشان برگردد.