16
چهار شنبه 11 تیر 1399
شماره 7976
هوشمند
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یک تیم خبره از دانشمندان که در حال مطالعه روی منشأ ویروس جدید کرونا با نام علمی SARS-CoV-2 هستند به این نتیجه رسیده‌اند که این ویروس قادر است جهش پیدا کرده و پس از انتقال از حیوان به انسان به عنوان یک ویروس کاملا انسانی سلول بدن افراد را آلوده کند.
شاید در نگاه اول، شبیه فیلم‌های علمی - تخیلی به‌نظر بیاید، اما یک «مولد انرژی سایه‌ای»SEG  به‌تازگی ابداع شده و یک نمونه اولیه واقعی به شمار می‌آید. این مدل مفهومی جالب می‌تواند به ما کمک کند تا چگونگی تولید انرژی تجدیدپذیر را در داخل خانه تغییر دهیم.

هیجان برادران رایت در مریخ

ناسا قصد دارد یک بالگرد را به‌عنوان بخشی از ماموریت آینده مریخ، در اتمسفر رقیق این سیاره به پرواز درآورد و دست به ماجراجویی هیجان‌انگیزی مثل نخستین پرواز انسان بزند
انسان قرار است آسمان یک سیاره دیگر را تسخیر کند. ناسا به‌عنوان بخشی از ماموریت بعدی خود به مریخ که در تابستان امسال انجام می‌شود، تلاش خواهد کرد کاری را انجام دهد که قبلا انجام نشده است.
جنجال اصلاح ژنتیک گیاهان در انگلیس

جنجال اصلاح ژنتیک گیاهان در انگلیس

موضوع اصلاح ژنتیکی مدت‌های مدیدی است که به عنوان مسئله‌ای چالش‌برانگیز در جهان، گیاهان و انسان‌ها را درگیر خود کرده است
انگلیسی‌ها در حال تهیه برنامه‌ای برای قانونی‌سازی‌ ویرایش ژن‌های محصولات کشاورزی در این کشور هستند.
ارزشمندترین استارتاپ‌های دنیا
چینی‌ها، آمریکایی‌ها و هندی‌ها در زمره دارندگان برترین استارتاپ‌های جهان قرار دارند و اکوسیستم نوآوری آنها به خوبی در حال کار است
در دنیای امروزی، استارتاپ‌ها با ایده‌های نوین روزبه‌روز در حال توسعه و رشد هستند. ایده تاسیس استارتاپ، چندین سال است که شکل گرفته و در این بین، برخی‌ توانسته‌اند سرمایه‌های بسیاری جذب کنند و به‌دنبال آن درآمدزایی بالایی داشته باشند.