4
سه شنبه 10 مهر 1397
شماره 7493
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هیأت‌دولت نحوه محاسبه قیمت خوراک مجتمع‌های پتروشیمی را تغییر داد.
در پی انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در نیمه اول امسال دولت ۲۴ میلیارد دلار ارز بانکی و نیمایی پرداخت کرده است که بیشترین ارز اختصاص یافته به واردات ۱۰ قلم کالای اساسی بوده است.
بخش خصوصی
اقتصاد ایران حال خوشی ندارد. البته دولت معتقد است وضع به آن بدی‌ها که گفته می‌شود نیست اما لااقل ظاهر امر اینطور به‌نظر می‌رسد که اقتصاد ایران در دور باطل سوءمدیریت و ناهماهنگی‌هایی گرفتار شده که عمدا یا سهوا زمینه را برای تنش در همه بخش‌های اقتصاد ایران فراهم کرده‌ است.

سقوط دلار

با نزدیک شدن قیمت دلار در کف بازار آزاد ارز به نرخ سامانه سنا، نخستین گام برای تک نرخی شدن دلار برداشته شد
ارز
روز دوشنبه روند ریزش قیمت دلار تندتر شد. دیروز با نزدیک شدن قیمت دلار در کف بازار آزاد ارز به نرخ سامانه رسمی سنا، نخستین گام برای تک نرخی شدن دلار برداشته شد. با این حال هنوز راه درازی تا تک نرخی شدن دلار در پیش است.

3تصویر از گذشته و آینده رشد قیمت‌ها

موز، پرتقال، سیب و رب گوجه پیشتاز گرانی‌های شهریورماه امسال شدند
شهروندان ایرانی در شهریورماه امسال هر کیلوگرم موز را 170.4درصد، پرتقال داخلی را 120.7درصد و سیب درختی زرد را 88.4درصد گران‌تر از شهریورماه پارسال خریده‌اند.
به خاطر منافع ملی
به خاطر منافع ملی
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس اصولگرای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات بیشتری از کانال جدید همکاری ایران با اروپا برای حفظ برجام را اعلام کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
نرخ تورم به روایت بانک مرکزی در شهریورماه امسال به 13.5درصد رسیده و پیش‌بینی‌ها از شاخص قیمت‌ها نشان می‌دهد که نرخ تورم تا پایان سال بین 25 تا 35درصد خواهد بود.