17
دو شنبه 15 آذر 1400
شماره 8380
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

منهای فوتبال/ قهرمانی با رکوردشکنی

منهای فوتبال
علی‌اکبر غریب‌شاهی با رکوردشکنی در مسابقات پاراوزنه‌برداری، قهرمان جهان شد. غریب‌شاهی که در دسته 107کیلوگرم وزنه می‌زند، در مسابقات قهرمانی جهان که در گرجستان برگزار می‌شود، رکورد جدیدی ثبت کرد. او وزنه 251کیلوگرمی را مهار کرد و رکورد جهان را 4کیلوگرم ارتقا داد. ایران غیر از غریب‌شاهی نماینده‌ دیگری هم در این وزن داشت. سامان رضی وزنه 235کیلوگرمی را مهار کرد و مدال برنز گرفت.
ویژه
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال زنان با بازگشت قوی سپید خزر به صدر جدول همراه بود. حضور ملوان انزلی در صدر جدول از این حیث مهم است که بعد از 2سال این اتفاق رخ می‌دهد. ملوانان راه پر فراز و نشیبی را در لیگ زنان طی کرده‌اند؛ از تمرین در گل و لای گرفته تا انحلال 2ساله و بازگشت مجدد به جمع مدعیان قهرمانی. پایه‌گذار تیم ملوان مریم ایراندوست، سرمربی حال حاضر تیم ملی زنان بود که به ناخدا رشید، نخستین مدیرعامل ملوان قول داده بود هیچ هزینه‌ای بر دوش باشگاه نگذارد و زنان عاشق فوتبال گیلان را گردهم آورد.
بعد از پایان کسالت‌بارترین داربی این سال‌ها، حمید مطهری وارد فاز توجیه و تفسیر شده و گفته پرسپولیس تیم برتر زمین بود. حالا کاری به مسائل فنی نداریم، اما مطهری در بخشی از سخنانش تریپ کارشناسی داوری هم برداشته و گفته: «در صحنه مشکوک به پنالتی، ژستد قبل از رسیدن توپ دایو زد.
بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران بالاخره پرگل شد. در هفته هشتم این رقابت‌ها و بعد از اینکه 4بازی روز اول با 3تساوی بدون گل به پایان رسید، عصر دیروز هر 4بازی روز دوم گل داشت و دروازه‌ها 9بار باز شدند.
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان که در تیم بواویشتا پرتغال عضویت دارد، چند روزی است به‌خاطر ثبت رکورد پرتاب توپش در گینس سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی شده است.
یک نمایش بد در داربی یا هر مسابقه دیگری ممکن است خیلی ایراد نداشته باشد، اما وقتی با یک روند دنباله‌دار مواجه هستیم، یعنی یک جای کار مشکل دارد.
در این سال‌ها قاعده‌ای در فوتبال ایران شکل گرفته که براساس آن تیم‌هایی با خط دفاع مستحکم، از شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار خواهند بود.

می‌خواهم در ایران بازی کنم

رضا قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با همشهری شایعه خداحافظی‌اش را تکذیب کرده و می‌گوید به‌زودی برای ادامه فوتبالش به ایران خواهد آمد
هفته گذشته سایت ترانسفرمارکت ادعا کرد رضا قوچان‌نژاد که مدتی است بدون تیم مانده، از فوتبال خداحافظی کرده است. اما مهاجم سابق تیم ملی ایران در گفت‌وگو با همشهری این ادعا را رد می‌کند.
فهرست داربی‌کش‌ها

فهرست داربی‌کش‌ها

چرا ویترین فوتبال ایران این همه محقر و تاریک از آب در آمد؟
بازی پرسپولیس و استقلال آنقدر بد و ضعیف بود که با توجیهات سرمربیان 2 تیم و تلاش آنها برای «استاندارد نمایی» این مسابقه هم تطهیر نخواهد شد.
جدول 8380
جدول 8380
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.

سری‌آ داغ‌تر از همیشه

در سری‌آ ماجراجویی ناپولی با 2‌شکست و یک‌تساوی در 4‌دیدار اخیر به پایان رسید و شاگردان اسپالتی به رده سوم سقوط کردند.

لیگ برتر ایران جام خلیج فارس -فصل بیست ویکم

لیگ برتر ایران جام خلیج فارس -فصل بیست ویکم

آماربازی/ 0/02

نفت مسجدسلیمان این هفته رکورد کمترین امید گل ثبت‌شده در لیگ برتر را از آن خود کرد.
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
هنوز تقویم سخت و فشرده رئالی‌ها به پایان نرسیده، اما آنچلوتی تا این‌جای کار توانسته مثل زیدان که در بازی‌های بزرگ برنده می‌شد، همه را ببرد.
در لیگ برتر هم با توجه به نتایجی که مدعیان در روز شنبه کسب کردند، حساسیت زیادی در صدر جدول به‌وجود آمد.
بایرن در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته، دورتموند را با نتیجه 3 بر‌2 شکست داد تا اختلافش در صدرجدول با تیم دوم را به 4 ‌امتیاز برساند.