• دو شنبه 15 آذر 1400
  • الإثْنَيْن 1 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 06

سرسام گرانی در83 درصد خوراکی‌ها

حد بحران، میزانی از قیمت کالاهای خوراکی است که نشان می‌دهد از کنترل خارج شده و ممکن است باعث جهش تورم شود
مرکز مطالعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: متوسط قیمت 83درصد از اقلام منتخب خوراکی در آبان امسال بالاتر از خط بحران قرار داشته و فقط 17درصد از این کالاها در وضعیت قابل تحمل و مطلوب قرار دارد.
نخستین مزرعه شهری طلای سرخ در برج میلاد به بار نشست

تهران زعفرانی شد

کاشت زعفران کم‌کم از خراسان به تهران هم می‌آید تا هم این صنعت کشاورزی در جای دیگری رونق بگیرد و هم در آینده چهره فضای سبز پایتخت کشور حال و هوایی جالب پیدا کند و البته به سمت کم‌آبخواهی برود.

سیمای بی‌سریال

از آخرین شبی که یک‌ سریال ایرانی یقه ترافیک را گرفته و مردم را پای گیرنده‌ها نشانده، آنقدر گذشته که تعریف‌کردنش برای نسل‌های تازه مانند رو کردن یک چشمه شعبده‌بازی می‌ماند.
گفت‌وگو با پگاه آهنگرانی بازیگر فیلم سینمایی «بندر بند»

نقش هر قدر پیچیده‌تر باشد جذاب‌تر است

فیلمی درباره امیدواری در زمانه بحران
پگاه آهنگرانی یکی از بازیگران جوان سینمای ایران است که در این سال‌ها علاوه بر بازیگری، حضور در عرصه کارگردانی را هم تجربه کرده است.
علیرضا ناجی، استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی درباره آخرین پیشروی اومیکرون در جهان و سرنوشت پاندمی توضیح داد

سناریوی جدید کرونا برای جهان

شیوع اومیکرون در کشورهای مختلف روند افزایشی دارد؛ حالا تعداد کشورهایی که موارد مثبت ابتلا به این سویه جدید کرونا را گزارش می‌کنند، چندین برابر شده‌ است. شناسایی واریانت جهش‌یافته کرونا از 6کشور آفریقایی گزارش شد، اما تنها در کمتر از 10روز تعداد این کشورها به عدد 44رسید‌ه‌است.

صورتمان را به ما برگردانید

وقتی در آتش سوختند، 10سالشان بود و حالا 19سالشان. از آن پانزدهم آذر سیاه سال1391 تا آذر1400، تنها تصویر واضحی که از خودشان دارند، دخترکانی است روی تخت جراحی بیمارستان فاطمه‌الزهرای تهران که لیزرهای قوی پوست‌های چروک و سوخته را از روی صورت، دست و پایشان برمی‌دارد تا به پوست تازه برسد و بعد فقط کابوس سوختن و دوباره سوختن در پی بی‌هوشی‌های مکرر چندین ساعته در کلاسی بدون پنجره که از درش شعله‌های آتش زبانه می‌کشد.

لزوم ساماندهی خانه‌های پلاک قرمز

شهردار تهران در جلسه بررسی معضلات اجتماعی با رویکرد ساماندهی معتادان متجاهر، مهم‌ترین موضوعات این بخش را مطرح کرد.

هتلی برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

زندگی در دوران سالمندی برای عموم مردم چالش‌برانگیز است. تنها زندگی‌کردن، دشواری‎های بیماری و ناتوانی در انجام بعضی کارهای روزمره، می‌تواند بخشی از ترس‌های افراد در آستانه پیری باشد.

سرپناه گرم برای 2هزار مددجو

روایتی از مرزبانان گمنام شهریور 1320

رهبران خوش‌شانس ترورهای نافرجام

قتل به‌خاطر سرقت اختراع