22-23
یکشنبه 17 بهمن 1400
شماره 8432
جشنواره2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سقوط یک امکان

یادداشت
علی حضرتی در دومین تجربه کارگردانی خودش و پس از تهیه آثار کارگردانانی چون اصغر عبداللهی و ایرج کریمی به سراغ فیلمنامه‌ای با حال و هوای متفاوت در مقیاس سینمای ایران رفته است.
ویژه
یوسف حاتمی‌کیا در نخستین تجربه حرفه‌ای مستقلش تلاش کرده خود را از زیر سایه نام و شهرت پدرش خارج کند و با انتخاب موضوعی پرپیچ‌وخم و نزدیک شدن به مایه‌های روان‌کاوانه و طراحی ساختاری دشوار و پرجزئیات، ثابت کند که عنوان «فیلم‌ساز» را به ارث نبرده و سینما برایش جدی است.
گفت و گو
لادن مستوفی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. مستوفی در این سال‌ها با بازی در نقش‌هایی که به موضوعات خاص اشاره دارد، خود را به‌عنوان یک بازیگر دغدغه‌مند معرفی کرده است.
پسربچه‌هایی که در انتهای دهه 60 مقابل دوربین کیارستمی نشستند و اغلب با ترس از فواید درس خواندن و مشق نوشتن گفتند، حالا خودشان پدر شده‌اند و داستان همچنان ادامه دارد.
مسعود نقاش‌زاده که پیش از شروع جشنواره به کرونا مبتلا شد، برای برگزاری نشست خبری خود به محل اصلی برپایی جشنواره در برج میلاد آمد. وی قرار بود زودتر به جشنواره بیاید، ولی به‌دلیل اینکه جواب تست او 2بار مثبت شد، این حضور به تأخیر افتاد.

«هناس» از روایتی امنیتی تا ملودرام

حسین دارابی، از تجربه ساخت فیلم «هناس» می‌گوید
گفت و گو
حسین دارابی، کارگردان «هِناس» می‌گوید اگر به جای انتخاب درام عاشقانه و دلهره‌آور برای این فیلم، به‌دنبال یک روایت امنیتی از این قضیه بود کار با ملاحظات شدیدی مواجه می‌شد و چه بسا اثر به سمت نشدن و به سرانجام نرسیدن پیش می‌رفت، پس همراه با گروه سازنده تصمیم گرفتند تا از فضاهای دیگر دوری کنند.
PDF جشنواره2
کوتاه جشنواره2
«دسته دختران» همه آنچه مدیران فرهنگی برای نمایش دستاوردهای انقلابی به آن نیاز دارند را یکجا در اختیار آنها قرار داده است؛ از دفاع قدرتمند، شگفت‌انگیز و غرورآفرین شهروندان غیور و مظلوم جنوب کشور در آغازین روزهای جنگ تحمیلی گرفته تا رشادت، پایمردی و شجاعت‌های رشک‌برانگیز شیرزنانی که همدوش و همپای سربازان رشید و راست‌قامت وطن در خط مقدم مقابله با نیروهای عراقی حضور داشتند و لحظه‌ای در تصمیم خود برای بودن و ماندن تردید نکردند.